پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

سلامت جامعه، قربانی قاچاق نمی شود

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو  با اشاره به اینکه از ابتدای مهر ماه امسال نظام ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآورده های سلامت در منطقه آزاد ماکو اجرا می شود گفت: سلامت جامعه، قربانی قاچاق کالاهای سلامت محور نمی شود.
به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، دکتر اسلام یادگاری روز یک شنبه در جلسه ای با حضور فعالان حوزه تولید و واردکنندگان حوزه سلامت افزود: فرآورده های سلامت شامل تمامی فرآورده هایی می شود که تحت نظارت سازمان غذا و دارو هستند. این فرآورده ها شامل تمامی کالاهای دارویی، داروهای گیاهی، فرآورده های بیولوژیک، مکمل های تغذیه ای، شیر خشک، فرآورده های خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و لوازم کودک هستند.
وی اظهار داشت: هدف اصلی از این برنامه شناسایی فرآورده های اصیل از طریق ایجاد رابطه شفاف و مشخص مسئولیتی بین اینگونه فرآورده ها و شرکتهای مشخص صاحب پروانه و ایجاد امکان پاسخگویی مشخص برای مصرف کنندگان و سایر افراد و سازمان های ذینفع می باشد که شامل تمامی محصولات وارده به منطقه آزاد ماکو خواهد شد.
دکتر یادگاری بیان داشت : با نصب برچسب شناسه اصالت کالا، مشکل فرآورده های سلامت وارداتی به منطقه آزاد ماکو حل می شود.
وی در پایان گفت : این شناسه در ابعاد 20 در 40 میلی متر، روی اجناس وارداتی الصاق می شود که کد 16 رقمی روی آن، از طریق تلفن گویای 6185- 021 – ارسال کد 16 رقمی به سامانه 20008822 – از طریق سامانه و سایت www.ttac.ir قابل رهگیری است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین