پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تشریح اقدامات و عملکرد معاونت فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو + فیلم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو اهم اقدامات و برنامه های سازمان منطقه آزاد ماکو در 6 ماهه نخست سال 97 را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، حسین حمزه لو با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در نوروز سال 97 گفت: ده ها برنامه شاد و متنوع با عنوان عیدانه، اعم از اجرای موسیقی توسط هنرمندان داخلی و خارجی از جمله هنرمندان نخجوان، برگزاری “جشنواره بازی های بومی محلی” برای شناساندن بازی های بومی منطقه آزاد ماکو، آماده سازی اسکان مسافری و ارائه بسته های راهنمای گردشگری و پذیرایی از میهمانان نوروزی اجرا شد.

وی به برگزاری مسابقات ورزشی و استعداد یابی فوتبال و بوکس در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان در شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت، دعوت از بازیکنان اسبق تیم ملی فوتبال ایران و پخش زنده مسابقات جام جهانی در پارک امام خمینی، برگزاری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی و اجرای دوره های مربیگری فوتسال، کشتی و دیگر رشته های ورزشی از جمله برنامه های این معاونت بود.

حمزه لو به برگزاری موفقیت آمیز جشنواره سفرنگاری ماکوگرام اشاره کرد و گفت: این جشنواره برای اولین با حضور 60 نفر از فعالان شبکه های مجازی با تولید محتوای معرفی منطقه آزاد ماکو به گردشگران داخلی و خارجی به مرحله اجرا درآمد که نتایج آن با حضور تیم های گردشگری در منطقه به وضوح قابل لمس است.

وی استقبال از میهمانان و مسافران بوم گرد را از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی و گردشگری در تابستان سالجاری برشمرد و گفت: چندین روستا به منظور روستاهای هدف بوم گردی از جمله روستای کوسج مورد مطالعه قرار گرفت و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال آماده سازی است.

حمزه لو اقامت رایگان مسافران بوم گرد در ایام تابستان و واگذاری اقامت گاه های رایگان به همراه ارائه خدمات به این مسافران را از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی و گردشگری عنوان کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو به منظور معرفی و جذب گردشگر و توریست با آماده سازی واحدهای اقامتی بوم گردی حس یک زندگی خوب و بی دغدغه را برای آنانی که آرامش می خواهند هدیه می کند.

وی با اشاره به اینکه اقامت در فضایی دلنشین و زیبا که با وجود سادگی فضا و امکانات، لحظه های خوب ماندن در مکانی امن و خلوت را به گردشگران می بخشد افزود: گردشگرانی که قرار است به منطقه آزاد ماکو سفر کنند شاید نمونه آن را در جایی تجربه نکرده باشند.

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو از برگزاری سومین جشنواره ملی سنگ نوردی و مسابقات آفرود قهرمانی کشور در شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: با برگزاری این مسابقات میزبان بیش از 300 ورزشکار سنگ نورد و فعال در رشته آفرود خواهیم بود.

وی به حضور بیش از 65 نفر از پزشکان از سراسر کشور در منطقه و بازدید آنان از طبیعت بی نظیر منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: این پزشکان به دعوت یکی از پزشکان منطقه به منظور معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری در حوزه سلامت، گردشگری و جذب توریسم سلامت به منطقه به مدت دو روز از منطقه آزاد ماکو بازدید کردند.

بخش اول:

video
play-rounded-fill

بخش دوم:

video
play-rounded-fill

بخش سوم:

 

video
play-rounded-fill

به زبان آذری:

video
play-rounded-fill
پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین