پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مرکز نوآوری و شتابدهی هوشمند منطقه آزاد ماکو راه اندازی می شود

به گزارش فرینا، غلامرضا سلیمانی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از دومرکز نوآوری و فناوری پیشرفته تهران گفت: با استفاده از این مرکز و با پشتوانه اندیشکده توسعه ای منطقه آزاد ماکو، حرکت به سوی پی‌ریزی اقتصادی مبتنی بر دانش، نوآوری و فناوری در منطقه آزاد ماکو انجام می شود که اثربخشی و فعالیت اندیشکده نیز شتابی مضاعف می گیرد.

وی این اقدام را گامی در جهت ترویج و گسترش نفوذ کسب وکارهای فناورانه و برآمده از دل دانشگاه‌ها و مراکز علمی در پیکره اقتصاد دانست و تصریح کرد: رشد کسب و کارهای دانش‌بنیان نوپا در سال‌های اخیر نشان داده است ظرفیت خارق‌العاده مراکز علمی و دانشگاهی کشور برای حرکت در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان، اکنون در حال شکوفایی و تحقق اقتصادی پویا مبتنی بر توانمندی‌های انسانی است.

وی در ادامه از باشگاه کارآفرینی تیوان واقع در پژوهشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف نیز بازدید کرد.

مدیرعامل باشگاه کارآفرینی تیوان در این بازدید گفت: باشگاه کارآفرینی تیوان، مجموعه‌ای غیرانتفاعی است که با هدف گسترش فرهنگ کارآفرینی در میان نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به کارآفرینیایجاد شده است.
محمدرضا سبحان گفت: این مرکز، تاکنون ۱۲۶ رویداد برگزار نموده و همچنین ۶۸ تیم استارتاپی را در خود جای داده است.

وی فرایندهای مختلف حمایت از شرکت‌های استارتاپی از ورود و داوری تا خروج و یافتن سرمایه‌گذار برای شرکت‌ها را تشریح کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز ضمن تشریح فرصت‌ها و ظرفیت‌های منطقه، تمایل منطقه آزاد ماکو برای همکاری با این مرکز را اعلام کرد.

در پایان این دیدار، یکی از مدیران استارت‌آپ‌ها که در زمینه بوم‌گردی با تمرکز بر زندگی عشایر فعالیت داشت، به تشریح فعالیت‌های خود پرداخت.

بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از مجتمع باشگاه کسب و کار دانش بنیان(باکس)

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو به اتفاق رییس اندیشکده توسعه منطقه‌ای از مجتمع تازه‌ تاسیس باشگاه کسب و کار دانش بنیان(باکس) که از زیرمجموعه‌های پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف است، بازدید کرد.

در این مرکز که با الگوبرداری از جدیدترین مراکز نوآوری جهان همانند استیشن اف فرانسه (Station F) طراحی و ساخته شده است، علاوه بر استارت‌آپ‌ها، فضای قابل توجهی در اختیار شرکت‌های بزرگ، هولدینگ‌ها و سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

در این دیدار غلامرضا سلیمانی ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این مرکز و آشنایی با چگونگی طراحی آن، آمادگی منطقه آزاد ماکو را برای همکاری با این مجموعه اعلام کرد و گفت: فعالیت‌های مرکز نوآوری و شتاب‌دهی هوشمند منطقه آزاد ماکو باید مکمل فعالیت‌های مراکز نوآوری دیگر در کشور باشد تا با استفاده از ظرفیت منطقه، امر صادرات شرکت‌های استارتاپی تسهیل گردد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها غیرفعالند.

تازه ترین عناوین