پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

منطقه آزاد ماکو به راه‌آهن کشور متصل می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تفاهم‌نامه راه آهن ماکو با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد، مدیرعامل شرکت راه آهن و مدیران عامل مناطق آزاد ماکو و ارس به امضاء رسید و منطقه آزاد ماکو به راه‌آهن کشور متصل می‌شود.

غلامرضا سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس؛ با اشاره به انعقاد تفاهم نامه راه آهن ماکو که با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مدیرعامل مناطق آزاد ماکو و ارس انجام شد اظهار کرد: براساس ماده یک قانون، مناطق آزاد وظیفه عمران و آبادانی مناطقی که در آن حوزه فعالیت می‌کنند را برعهده دارند.

وی بیان کرد: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بحث توسعه صادرات، گسترش تولید و ارتباط تجاری کشور با کشورهای همسایه در این منطقه دنبال می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: هم اکنون بسیاری از مناطق آزاد کشور در مناطق مرزی بوده و اگر بتوان در این منطقه زیرساخت‌های ارتباطی را به مرزهای خارج از کشور اتصال داد، یعنی کشور به طور عملی به خطوط ریلی و جاده‌ای جهان متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو در جوار منطقه آزاد ارس، یکی از بزرگترین مناطق آزاد جهان به شمار رفته و ظرفیت‌های بسیاری نیز در این منطقه وجود دارد افزود: در پنج سال گذشته که سازمان منطقه آزاد آغاز به کار کرده، با توجه به اینکه بسیاری از مناطق آزاد محروم هستند، اما کارهای عمران و آبادانی بسیاری در آن انجام شده است.

سلیمانی اظهار کرد: امسال با حمایت وزارت راه و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، حضور سرمایه‌گذار در آزادراه ماکو-تبریز نهایی شده و بنابراین اگر راه آهن در منطقه آزاد ماکو شکل گیرد، عملا به اقتصاد تولید و صادرات کشور کمک می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، اگر راه‌های ارتباطی، راه‌آهن و فرودگاه و نیز امکانات مناسب بین المللی در این منطقه شکل گیرد، به رقابت پذیر بودن کالاها و جریان تجاری کشور با سایر کشورها، کمک می‌کند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین