پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

گام بلند سازمان منطقه آزاد ماکو در توسعه ورزش

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر گام بلند سازمان منطقه آزاد ماکو در توسعه ورزش گفت: منطقه آزاد ماکو در آینده‌ای نزدیک قطب کشتی ایران می‌شود و هم اینک با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی که در این منطقه وجود دارد، منطقه آزاد ماکو در رشته کشتی در استان یکه‌تاز است.

حسین ولی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با تاکید بر اینکه منطقه آزاد ماکو در آینده‌ای نزدیک قطب کشتی ایران می‌شود اظهار کرد: هم اینک با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی که در این منطقه وجود دارد، منطقه آزاد ماکو در رشته کشتی در استان یکه‌تاز است.

وی افزود: عقبه ماکو نیز در کشتی بسیار درخشان بوده تا جایی که«احمد افغان» تنها فرد راه یافته به المپیک از این منطقه بوده و در دهه 50 نیز تیم ملی آمریکا به ماکو سفر کرده و با شکست این منطقه را ترک کرده است.

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بنابراین در ورزش کشتی سرمایه‌گذاری می‌شود تا به جایگاه واقعی خود یعنی ایستادن در سکوی برتر کشوری برسد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 500 نفر ورزشکار سازمان یافته رشته کشتی در منطقه آزاد ماکو فعالیت می‌کند بیان کرد: علاوه بر آن در تمامی رده‌های سنی خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، ملی پوش کشتی در رشته فرنگی و آزاد وجود دارد.

ولی‌زاده اظهار کرد: هم اکنون سه خانه کشتی در منطقه آزاد ماکو وجود دارد که خانه کشتی ماکو و شوط راه‌اندازی و فعال است اما خانه کشتی پلدشت دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و امید است با توجه به اینکه این شهرستان در کشتی فرنگی دارای استعدادهای فراوانی است، تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای برگزاری تمامی مسابقات ورزشی نیز در منطقه آزاد ماکو وجود دارد و در آینده نزدیک این منطقه میزبان مسابقات مهم ملی و بین‌المللی خواهد شد.

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه از کسب مجوز برای راه اندازی پایگاه قهرمانی جودو در منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: این پایگاه نخستین پایگاه قهرمانی جودو در شمال غرب کشور است چون در این رشته ورزشی نیز استعدادهای فراوانی در منطقه وجود دارد.

وی ورزش را ابزاری برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی در منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و گفت: در این راستا المپیادهای مختلف ورزشی روستایی، نظامیان، دانش آموزی، معلولان و بانوان در این منطقه برگزار می شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین