پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تکمیل زنجیره تولید و صادرات، محور تفاهم سازمان منطقه آزاد ماکو و نهادهای اقتصادی قزوین

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در نشست مشترک با اتاق بازرگانی، خانه صنعت، اتحادیه های تولید , بسته بندی و صادراتی، شرکت شهرک های صنعتی، فعالین اقتصادی و صاحبان واحد های تولیدی استان قزوین به گسترش همکاری ها ، توسعه تجارت و تولید مشترک با تولید کنندگان کشور های اروپایی، ترکیه و آذربایجان در منطقه آزاد ماکو تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، ابراهیم جلیلی با معرفی پتانسیل ها، مزیت ها و فرصتهای منطقه آزاد ماکو، استفاده از ظرفیت های لجستیکی و موقعیت ژئواستراتژیک، این منطقه را راهی برای کاهش هزینه های کلی صادرات و ورود به بازار تشنه کشور های غربی ایران دانست.

وی منطقه آزاد ماکو را در شرایط کنونی ایده آل ترین نقطه جهت فعالیت شرکت های مدیریت خدمات سرمایه گذاری و صادرات محصولات تولید شده استان قزوین دانست و افزود: در بخش صنعت، تکمیل زنجیره تولید و صادرات می تواند محور تعامل و تفاهم سازمان منطقه آزاد ماکو و اتاق بازرگانی و شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین باشد . همچنین سازمان منطقه آزاد ماکو آماده ارائه تخفیف به تولیدکنندگان داخلی جهت صادرات محصولات خود بوده و ظرفیت های این منطقه در جهت ارائه خدمات لجستیک به تجار و صاحبان صنایع کم نظیر است.
جلیلی با اشاره به ظرفیت های گردشگری منطقه اظهارداشت: تعامل در تبادل گردشگری می تواند رونق را برای هر دو منطقه بوجود آورد. تحریک بخش خصوصی جهت تعریف تورهای گردشگری از الزامات است. همچنین مقرر شد کلینیک صنایع با همکاری مرکز نوآوری و خدمات کسب و کار استان قزوین در منطقه آزاد ماکو راه ‌اندازی شود.

علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی،صنایع ، معادن و کشاورزی قزوین نیز در این نشست ضمن خوش آمد گویی و استقبال گرم از میهمانان ماکویی با معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های استان قزوین در زمینه تولید, صنعت و کشاورزی، تعامل فی مابین سازمان منطقه آزاد ماکو و اتاق بازرگانی قزوین را راهی برای ارائه خدمات بهتر به فعالین اقتصادی دانست و خواستار اعلام ظرفیتهای موجود منطقه آزاد ماکو جهت بهره مندی تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان قزوین شد.

معاون شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با اشاره به سابقه کهن در صنایع و تولید ، 19 شهرک صنعتی فعال، 35 هزار هکتار تاکستان در استان قزوین ، منطقه آزاد ماکو را پل عظیم برای ورود محصولات تولیدی این استان به بازار های اروپایی ارزیابی نمود.

در ادامه  از برخی واحد های فعال در شهرک صنعتی کاسپین، مرکز خدمات کسب و کار و محل دائمی نمایشگاه های صنعتی استان قزوین بازدید به عمل آمد .
ایجاد مرکز صادرات ( IRAN STORE ) جهت ارائه کالاهای ایرانی و تولید داخل به منظور صادرات چمدانی به گردشگران خارجی، سرمایه گذاری در مراکز گردشگری و پارک امام خمینی (ره) ماکو، احداث واحد های تولیدی با سرمایه گذاری مشترک کشور های خارجی با هدف صادرات و تامین مواد اولیه واحد های تولیدی واقع در استان قزوین از دیگر دستاورد های این سفر بود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین