پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

رویداد بین المللی «اینوکس کیش 2018 » / حضور پررنگ منطقه آزاد ماکو

دهمین نمایشگاه بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور با عنوان «اینوکس کیش 2018» و پنجمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی با مشارکت 360 شرکت داخلی و خارجی روز دوشنبه در مرکز همایش های جزیره کیش گشایش یافت .

آیین گشایش این رویداد مهم اقتصادی با حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری، دبیر شورایعالی مناطق آزاد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان خصوصی سازی، رییس اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، استاندار هرمزگان، رییس شورای عالی بیمه مرکزی، مدیران و فعالان بخش های مختلف اقتصادی کشور در مرکز همایشهای بین المللی جزیره کیش برگزار شد.

در قالب این رویداد که از ابعاد ملی و بین المللی مهمترین رویداد اقتصادی کشور محسوب می شود، ضمن معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور،360 شرکت داخلی و خارجی آخرین توانمندی های و دستاوردهای خود را در زمینه‌های اقتصادی، بورس، بانک، بیمه، خصوصی سازی، سرمایه گذاری و امکانات مالی در گستره 21 هزار متربع به نمایش گذاشته اند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه ازاد ماکو در غرفه منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با خبرنگاران گفت: معرفی فرصت های سرمایه گذاری ماکو، گسترش تعاملات ملی بین المللی بازار سرمایه، جذب سرمایه، تمرکز بر راهکارهای تامین مالی پروژه ها، افزایش تولید داخلی، توسعه کارآفرینی و رشد صادرات کشور از طریق مشارکت بازار سرمایه، توانمند سازی شرکت های بخش خصوصی در مواجه با چالش های اقتصادی پیش رو از جمله محورها و اهداف این نمایشگاه است.

ابراهیم جلیلی افزود: منطقه آزاد ماکو دارای فرصت های بی نظیر در پنج محور لجستیک، معدن، صنعت، کشاورزی و گردشگری است که در این راستا 160 فرصت سرمایه گذاری تعریف شده و به سرمایه گذاران و صاحبان صنایع ارائه می شود.

وی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور، برگزاری این گونه نمایشگاه ها را، فرصت مناسبی برای هم افزایی و گسترش تعاملات داخلی و بین المللی و نیز معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور به سرمایه گذاران داخلی و خارجی دانست.

جلیلی اظهارداشت: اینگونه نمایشگاهها نه ‌تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورها بویژه در مناطق آزاد در اولین مرحله به مخاطبان وجود ساختاری پویا، منعطف، قوانین و مقرراتی سهل و کارآ را نشان می‌دهد.

شایان ذکر است برگزاری 28 نشست تخصصی و همایش بین المللی با حضور بیش از 100 سخنران برجسته داخلی و 25 سخنران بلند پایه بین المللی، استقبال شرکت های بزرگ خارجی و داخلی، حضور هیات های دیپلماتیک بیش از 15 کشور دنیا بیانگر اهمیت این رویداد بزرگ اقتصادی در عرصه ملی و بین المللی است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین