پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

کارگاه آموزشی رعایت اصول بهداشتی در رستوران ها و اغذیه فروشی های منطقه آزاد ماکو برگزار شد

دکتر اسلام یادگاری مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: کارگاه آموزشی اصول بهداشتی در رستوران ها و اغذیه فروشی های منطقه آزاد ماکو باهدف آشنایی شرکت کنندگان با اصول بهداشت سلامت و بهداشت و افزایش مهارت آنان در رعایت موارد بهداشتی و سلامت در راستای سیاست های ابلاغی دولت در خصوص تامین بهداشت و سلامت جامعه؛  برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، دکتر یادگاری افزود: در این دوره به موارد بسيار مهمي از جمله بهداشت فردي ، ابزار و وسايل كار، اصول ايمني ، بهداشت مواد غذايي و سلامت غذا در رستوران ها تاکید شد و حتي ليست غذاهاي سرو شده در رستوران ها جهت مشتري نيز مورد توجه بوده و مطابق اصول تغذيه سالم امتياز بندي مي شود.

وی با اشاره به اینکه در این کارگاه تعداد 50 نفر از متصدیان رستوران و اغذیه فروشی ها  شرکت کردند افزود: با توجه به گستردگي آيتم هاي بهداشتي شامل 145 مورد این مدیریت اقدام به آموزش و توجیه رستوران داران و اغذیه فروشی ها کرد که اميد است با آموزش هاي انجام شده ازسوي بازرسان بهداشت محيط و توجيه رستوران داران در آينده نزديك شاهد رعایت کامل اصول بهداشت در تمامی رستوران ها باشيم.

دکتر یادگاری از همکاری کارشناسان بهداشت محیط و کارشناس بیماری های مرکز بهداشت بازرگان و کارشناسان شبکه دامپزشکی ماکو و رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه اغذیه فروشان و قصابان ماکو در  برگزاری دوره های مذکور تقدیر و تشکر کرد.

خانم ثابتی، کارشناس بیماری های مرکز بهداشت بازرگان نیز در این کارگاه در مورد بیماری های منتقله از طریق آب و غذا گفت: بیماری های اسهالی مانند سالمونلا – وبا – شگیلا – حصبه – بوتولیسم – هپاتیت A , E  از طریق غذا قابل انتقال هستند که در مورد علائم و راه های انتقال و پیشگیری از آن ها آموزش های لازم داده شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین