پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

بیش از 11هزار مسافر از طریق فرودگاه ماکو جابجا شدند

مدیر فرودگاه منطقه آزاد ماکو به جابجایی11 هزار و 658 مسافر از طریق این فرودگاه طی هفت ماه گذشته اشاره کرد و گفت: پروازها از نیمه دوم مهر سال جاری/1397/ با شرکت هواپیمایی آتا از سرگرفته شده است.

قربان محرم نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان بار جابجا شده از ابتدای سال جاری را 76 هزار و 724 کیلوگرم برشمرد و افزود: هر هفته سه پرواز در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه با هواپیمای 737 شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه ماکو به تهران و بالعکس انجام می شود.
وی اضافه کرد: فروش بلیط پروازهای تهران – ماکو و بالعکس به صورت اینترنتی توسط شرکت هواپیمایی آتا از روز شنبه 15 مهرماه سال جاری در وب سایت www.sepehrsafar.com در دسترس مسافران قرار گرفته است.
محرم نژاد با بیان اینکه تجهیزات فرودگاهی و هوانوردی این فرودگاه دارای استانداردهای بین المللی بوده و مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیاست، افزود: فرودگاه ماکو در زمینی به مساحت 400 هکتار احداث شده و مساحت سطوح پروازی این محوطه 200 هکتار و طول باند آن سه هزار و 270 متر است.
وی افزود: این فرودگاه برای هواپیماهای ایرباس A320 طراحی شده و دارای هشت هزار مترمربع ترمینال اصلی و 800 مترمربع سالن تشریفات است و ارتفاع برج مراقبت بالغ بر 32 متر بوده و ساختمان های جنبی از قبیل ایمنی آتش نشانی و هواشناسی و غیره در حال احداث است.
به گزارش ایرنا احداث این فرودگاه در خرداد سال 1393 شمسی آغاز شد و با پرواز مسافری بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی سپهران در مسیر تهران – ماکو و بالعکس به بهره برداری رسید.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین