پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

سردخانه دومداره توسط سازمان منطقه آزاد ماکو و با همکاری بخش خصوصی احداث می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه در شرایط جدید تحریم های آمریکا؛ مرز بارزگان موقعیت استراتژیک در واردات کالاهای اساسی ایفا می کند گفت: به همین منظور سردخانه دو مداره زیر صفر درجه و بالای صفر درجه با استفاده از تسهیلات بانکی توسط سازمان منطقه آزاد ماکو و بخش خصوصی احداث می شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو؛ دکتر غلامرضا سلیمانی در نشست رفع موانع و مشکلات واردات گوشت، فراورده ها و نهاده های دامی و دیگر کالاهای اساسی از مرزهای بازرگان و پلدشت افزود: تجهیز آزمایشگاه های دامپزشکی و کشاورزی در این مرزها ضروری است و با همکاری تمامی دستگاه ها و ادارات  باید برای ترانزیت روزانه بیش از 2000 کامیون از مرز بازرگان آماده باشیم.

وی از بخش خصوصی برای احداث سردخانه در مرز بازرگان برای محصولات کشاورزی و دامی دعوت به همکاری کرد و گفت: در این خصوص تمامی زیرساخت ها آماده است و سازمان نهایت همکاری را می کند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه فرمانداری ها برای ترانزیت دام زنده تمهیدات لازم را فراهم کنند اظهار داشت: این منطقه با وجود برخورداری از ظرفیت های لجستیکی و توان تولید محصول های کشاورزی و دامپروری از جایگاه مناسبی در زمینه سردخانه ای برخوردار نیست و برای ترخیص و انجام امورات گمرکی این کالاها  مجبور به ارسال آنها به خارج از منطقه است که این امر افزایش هزینه تمام شده را برای تجار، واردکنندگان و تولید کنندگان کشاورزی به همراه دارد.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد ماکو برای روزهای سخت آماده است و در این زمینه یکی از راهکار ها مدیریت زنجیره تامین و لجستیک است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه مهم ترین نکته تحریم فعالیت بندرگاهی است افزود: با تحریم حمل و نقل دریایی که یکی از رایج ترین شیوه های تجارت بین المللی و واردات و صادرات کالا است، مرز بازرگان نقش خود را برای جبران ترانزیت همچون سالهای جنگ تحمیلی ایفا می کند.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین