پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ده ها طرح و برنامه فرهنگی؛ اجتماعی و ورزشی در منطقه آزاد ماکو افتتاح و اجرا می شود

معاون فرهنگی؛ اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: همزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی ده ها طرح و برنامه فرهنگی؛ گردشگری؛ اجتماعی و ورزشی در منطقه آزاد ماکو افتتاح و اجرا می شود.

حسین حمزه لو روز پنجشنبه در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت: بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی بابا طاهر در روستای کوسج؛ به وسعت ۱۰ هزار متر مربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی ۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰ نفر به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه گردشگری هتل کاروانسرای عباسی گفت: همچنین پروژه هتل کاروانسرای عباسی با حجم سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع و اشتغالزایی ۹۰ نفر کلنگ زنی می شود.

حمزه لو ادامه داد: هتل ۵ ستاره ماوی با سرمایه گذاری ۳۰۶ میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به وسعت ۸هزار و ۵۰۰ متر مربع با اشتغالزایی ۸۰ نفر در منطقه آزاد ماکو آماده کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی است.

وی از اجرای برنامه جشنواره غذاهای روستاهای منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت:  این جشنواره در 150 روستای منطقه آزاد ماکو که دارای دهیاری هستند، برگزار شد که نمایشگاه و معرفی نفرات برتر روز دوشنبه ۲۱ آبان از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره احیای غذای سنتی و انتقال آن به نسل جدید و برند سازی غذای محلی برای جذب گردشگر است.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: ساج قاورماسی، انواع آش، کوفته و دلمه از جمله غذاهایی است که توسط بانوان روستاهای منطقه آزاد ماکو در این جشنواره ارائه شده است.

حمزه لو اظهار داشت: تجلیل از قهرمانان ورزشی منطقه آزاد ماکو؛ بهره برداری از سالن ورزشی بازرگان و چندین برنامه دیگر در هفته آتی در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.

شایان ذکر است با حضور رییس جمهور فرودگاه بین المللی ماکو؛ نیروگاه سیکل ترکیبی افتتاح و آزاد راه بازرگان – تبریز کلنگ زنی می شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین