پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

صادرات منطقه آزاد ماکو در سال جاری 30 میلیون دلار هدفگذاری شده است

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز یکشنبه در دومین همایش توسعه صادرات گفت:منطقه آزاد ماکو در سال 97 باید سی میلیون دلار صادرات داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، غلامرضا سلیمانی با اشاره به صادرات 450 میلیون دلاری نخجوان در همسایگی ماکو گفت: ظرفیت های صادراتی ما بسیار بیشتر از این میزان است ولی بدلیل مشکلات داخلی و خارجی و تحریم های فعلی با رکود صادراتی مواجه شدیم که قطعا این موانع قابل حل است.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد واحدهای تولیدی منطقه فعال است افزود: منطقه آزاد ماکو با توجه به موقعیت استراتژیکی موجود، ظرفیت بی بدیلی برای تبدیل شدن به هاب تجارت منطقه ای دارد تا دروازه صادرات و ترانزیت کالا از ایران به کشورهای مختلف دنیا باشد.

وی از توسعه روابط با کشورهای همسایه خبر داد و گفت: در شرایط فعلی تحریم حجم تجارت با کشورهای همسایه افزایش می یابد و با مذاکراتی که صورت گرفته منطقه آزاد ماکو به عنوان پل ارتباطی سرزمین اصلی با این کشورها نقش مهمی ایفا می کند .

سلیمانی افزود: با سازوکارهای پیش بینی شده در منطقه آزاد ماکو، در امور تولید و صادرات و دریافت دانش فنی و ورود فناوری تسهیل ایجاد شده که این روند می تواند در نهایت به رونق اقتصادی استان کمک کند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین