پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مرتضی بانک: دولت قدردان مرزداران است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: دولت قدردان مردمان نجیب شهرستان های مرزی و مرزداران بی ادعای کشور است.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک که به عنوان نماینده رییس جمهور در سفر استانی به استان آذربایجان در شورای اداری شهرستان شوط حضور یافته بود در جمع مدیران این شهرستان گفت: اقدامات و خدمات دولت تدبير و اميد به گفته مسئولان محلی در این استان و شهرستان های تابعه ارزشمند بوده اگرچه برای رضایت کامل مردم ضروری است همچنان خدمات  فعالیت ها به صورت مستمر ادامه یابد.
وی با اشاره به اینکه آمريكا فكر مي كند با تحريم ها مردم را كه ضامنين وحدت و پشتيبان و حامي نظام هستند تنبيه مي كند گفت: آمریکا مرتكب اشتباه بزرگي شده است. این حرکت توسعه ای در کشور به پشتوانه مردم و حمایت و مشارکت آنها قابل توقف نیست و ضروری است مشارکت مردم در همه صحنه های اقتصادی و سرمایه گذاری افزایش یابد.
بانک ادامه داد: اعتبار گرفتن از بودجه عمومی خوب است اما ظرفیت سازی نمی کند، باید از روش سنتی تامین منابع از طريق فروش نفت فاصله گرفته و برای جذب سرمایه ها به دنبال راهکار مناسب باشیم و به توسعه درونزا و برنامه ریزی در این راستا بیاندیشیم.
وی تاکید کرد: افزایش تولید و ثروت زایی باید با مشاركت  خود مردم باشد تا توسعه پايدار در کشور ايجاد شود.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ایجاد زنجیره های توسعه صنایع کشاورزی یکی از ضروریاتی است که در این شهرستان به آن کمتر توجه شده است گفت: موقعیت ویژه منطقه آزاد ماکو می تواند در پیشرفت کشاورزی تاثیرگذار باشد و  تمام برنامه ها برای استقرار صنایع بر مبنای حفاظت از محیط زیست پیاده سازی و اجرا می شود.
بانک ادامه داد: توسعه گردشگری محور دوم فعالیت های منطقه آزاد ماکو است که باید به آن توجه ویژه داشت.
مشاور رییس جمهور تصریح کرد: مهم ترین مرز زميني و تبادلات کشور در این منطقه قرار دارد و ارائه خدمات ترانزیتی می تواند اشتغالزایی و درآمدزایی بالایی برای مردم به همراه داشته باشد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین