پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

با حضور وزیر نیرو بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو به بهره برداری رسید

بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو به ظرفیت 80 مگاوات از نیروگاه سیکل ترکیبی یکهزار و 600 مگاواتی این شهرستان با دستور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، با تکمیل فاز اول این نیروگاه ظرفیت تولید آن به 120 مگاوات می رسد و در صورت اتمام پروژه، این نیروگاه با تولید بیش از یکهزار و 600 مگاوات برق، توان صادرات و مبادله انرژی با کشورهای همسایه را پیدا خواهد کرد.
این نیروگاه با هدف پایداری در شبکه انتقال و توزیع برق در منطقه شمال غرب کشور، مبادله انرژی الکتریکی با کشورهای همجوار، پاسخ دادن به نیازهای روز افزون مصرف انرژی منطقه ناشی از گسترش صنایع و توسعه کشاورزی و مصارف عمومی و خانگی احداث شده است.
ساخت این نیروگاه از سال 1394 با مشارکت 70 درصدی کشور چین و 30 درصد سهم داخلی آغاز شد که بخشی از آن / تیرماه سال جاری / در مدار خدمت رسانی قرار گرفته است.
این نیروگاه تا یک و نیم سال دیگر 200 مگاوات و تا سه سال آینده 300 مگاوات دیگر برق تولید خواهد کرد.
تا هفت سال آینده منطقه آزاد ماکو نه تنها نیاز داخلی صنعتی خود را تامین خواهد کرد، بلکه برای نخستین بار یک منطقه آزاد صادرکننده انرژی به کشورهای همجوار خواهد بود.
برای بهره برداری از فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو 130 میلیون یورو هزینه شده و این نیروگاه تا سال 1404 با یکهزار و 600 مگاوات به بهره برداری خواهد رسید که با این روند به یکی از بزرگترین نیروگاه های مرزی تبدیل خواهد شد.
عملیات احداث این نیروگاه، چهارم شهریور 1394 با حضورˈ استاندار آذربایجان غربی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو آغاز شده بود.
این نیروگاه برق دومین طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو است که با مشارکت سرمایه گذار خارجی در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری می رسد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین