پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

همت سازمان منطقه آزاد ماکو در رفع موانع صادرات و حضور موثر در بازارهای جهان

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در راستای اجرای سیاست­ های اقتصاد مقاومتی، کارگروه رفع موانع صادرات “در جهت بهبود عملکرد صادرات واحدهای تولیدی منطقه تشکیل شد. 

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، ابراهیم جلیلی روز شنبه در این کارگروه، حضور موثرتر منطقه آزاد ماکو در بازارهای جهانی و توسعه صادرات راه اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با رفع موانع صادرات حرکت به سمت توسعه پایدار را شتاب می بخشیم.

وی موفقیت در توسعه صادرات را مستلزم آگاهی کامل بخش تولید نسبت به نیاز بازار های بین المللی و منطقه ای دانست و افزود: در این کارگروه مسائل مربوط به تعهد ارزی، قوانین و مقررات گمرکی کشورهای همسایه بعنوان مهمترین آسیب­ های صادرات عنوان مورد بررسی قرار می گیرد.

جلیل تصریح کرد: مقرر شد سازمان به منظور شناخت و رفع مشکلات واحدهای تولیدی منطقه جلسات ادواری با انجمن تولید کنندگان و کارآفرینان برگزار کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه به منظور تشویق و ترغیب واحدهای تولیدی صادرات گرای منطقه، مشوق های صادراتی از سوی سازمان در نظر گرفته شده اضافه کرد: در جهت کاهش هزینه­ های بازاریابی و صادرات حمایت لازم از سوی سازمان به عمل می آید و همچنین به منظور تسهیل صادرات و آشنایی با قوانین و مقررات کارگروه های آموزشی مورد لزوم برگزار می شود.

شایان ذکر است در این کارگروه، معاون و مدیران حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان و انجمن تولیدکنندگان و کارآفرینان بعنوان نمایندگان بخش خصوصی در دفتر معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری حضور داشتند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین