پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تبیین سیاست های سازمان منطقه آزاد ماکو در بهره برداری پایدار از شبکه آبیاری و زهکشی کرم آباد

در نشست تخصصی اندیشکده توسعه منطقه آزاد ماکو با نخبگان و اساتید صاحب نظر در حوزه کشاورزی، سیاست های سازمان منطقه آزاد ماکو در بهره برداری پایدار از شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد کرم آباد تبیین شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، علی ملکی رئیس اندیشکده توسعه منطقه آزاد ماکو در حاشیه این نشست گفت: در این نشست توصیف اجمالی از شبکه آبیاری و زهکشی کرم آباد و فرصت عای موجود برای بهره برداری از آن همچنین معرفی فعالیت‌های اندیشکده برای ارائه مدل بهره برداری پایدار از شبکه کرم‌آباد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست پیرامون زمینه‌های سرمایه‌گذاری نوآورانه، عادلانه و پایدار در شبکه کرم‌آباد تبادل نظر شد. همچنین در خصوص بهره‌برداری پایدار از شبکه سد کرم‌آباد سیاست گذاری صورت گرفت.

 *** گردشگری کشاورزی در منطقه آزاد ماکو توسعه می یابد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در نشست بهره برداری پایدار از شبکه آبیاری و زهکشی کرم آباد گفت: برنامه ریزی توسعه ای منطقه طوری شکل می گیرد که برداشت محصولات کشاورزی منطقه به جاذبه ای گردشگری تبدیل شود و قطعا در جذب توریسم موثر است.

غلامرضا سلیمانی با اذعان بر اینکه برداشت انوع میوه ها از باغات و جشن شکرگزاری در منطقه آزاد ماکو بهانه برای گردهمایی علاقه مندان به صنعت توریسم تبدیل شده افزود: استفاده از علوم نوین و آخرین دستاوردهای علمی در حوزه کشاورزی می تواند در تقویت و رشد صنعت گردشگری حائز اهمیت باشد.
وی افزود: زیرساخت های سخت افزاری در منطقه آزاد ماکو ایجاد شده ولی در بحث نرم افزاری باید ریل گذاری صحیح صورت گیرد.

سلیمانی بکارگیری سیستم های هوشمند در بخش کشاورزی با رویکرد بهره گیری از فناوری های نوین برای افزایش بهره وری تولید و کاهش مصرف انرژی در بخش کشاورزی را بسیار پر اهمیت دانست و افزود: به اذعان بسیاری از صاحب نظران، این منطقه یکی از مناطق نجات بخش حوزه کشاورزی ایران است و در صورت سیاستگذاری درست در بخش کشاورزی ماکو، کل کشور از خدمات آن بهره می برند.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به شهر هوشمند نیازمند زیرساخت هایی چون ارتباطات هوشمند،انرژی ،امنیت هوشمند و کسب و کار هوشمند هستیم تصریح کرد: در سفری که به مرسین ترکیه داشتیم استفاده از تکنولوژی های جدید تحول شگرفی در بهره وری بخش کشاورزی آن منطقه ایجاد کرده است  بدون شک استفاده از فناوری های نوین در تقویت و پایداری اقتصاد کشاورزی ایران غیر قابل انکار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: از آنجا که این منطقه یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور به شمار می رود می طلبد با استفاده از امکانات و ماشین آلات جدید در عرصه کشاورزی شاهد کسب درآمد بیشتر کشاورزان و افزایش میزان تولید و همچنین کاهش مصرف آب باشیم.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین