پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اطلاعیه دفتر صدور پروانه اشتغال اتباع خارجی در منطقه آزاد ماکو

   در خصوص اشتغال و اقامت اتباع خارجی شاغل در محدوده منطقه مواردی را به آگاهی می رساند:

1 -در اجرای ماده 42 مقررات اشتغال نیروی انسانی ، بیمه و تامین اجتماعی در مناطق آزاد تجاری، صنعتی جمهوری اسلامی ایران پس از اشتغال به کار تبعه خارجی ظرف مدت 10 روز نسبت به درخواست صدور پروانه اشتغال و اقامت اقدام گردد.

2 -برای تمدید پروانه اشتغال و اقامت اتباع خارجی 15 روز قبل از انقضاء مهلت اقدام شود.

3 -برای ابطال پروانه اشتغال واقامت اتباع خارجی به استناد ماده 44 مقررات اشتغال نیروی انسانی بیمه و تامین اجتماعی در مناطق آزاد و طبق ماده 125 قانون کار کارفرمایان ملزم هستند قطع رابطه استخدامی را طی 15 روز به واحد کار و خدمات اشتغال منطقه اطلاع دهند.

4 – در صورت اشتغال غیرمجاز تبعه خارجی طبق تبصره ج ماده 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت  از بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل 5 برابر حداقل دستمزد روزانه به عنوان جریمه دریافت گردیده و در صورت تکرار تخلف به 2 برابر افزایش خواهد یافت.

5  -وفق ماده 181 قانون کار ، کارفرمایانی که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کارند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است به کارگمارند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آن ها قید شده است بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می گردد، مراتب را به واحد کار و خدمات اشتغال اعلام ننمایند با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از 91 روز تا 180 روز محکوم خواهند شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین