پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه خواسته شوم دشمنان است

امام‌جمعه ماکو گفت: ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه خواسته شوم دشمنان است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی در مراسم روز پژوهش و هفته وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد ماکو ترتیب یافت، گفت: پژوهش ها و پایان نامه هایی که انجام میشود باید مرتبط با نیاز جامعه باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه و حوزه یک رسالت مشترک دارند و آن هم فعایتهای علمی با در نظر گرفتن مشکلاتی که جامعه با آن دست و پنجه نرم میکند است.

امام جمعه ماکو با تاکید براینکه باید گرهی از گره های جامعه به دست دانشگاهیان و حوزویان باز شود اضافه کرد: در سایه انقلاب اسلامی ایران کارهای شایسته ای در پیوند حوزه علمیه و دانشگاه صورت گرفته که تنها هدف تعالی جامعه را دنبال میکند.

وی ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه را خواسته شوم دشمنان ابراز کرد و افزود: گذشته و تاریخ حکایت از این دارد که اتحاد در بین حوزه و دانشگاه تحقق یافته ولی نیاز است توجه بیشتری شود.

حجت الاسلام هاشمی تاکید کرد: حضرت امام صادق علیه السلام در در تنگنای دوره خود توانست چهار صد هزار نفر دا در زمینه های علم شیمی، کلام، پزشکی و امامت به صورت تخصصی تربیت کند.

وی مقصود از نامگذاری هفته وحدت را جهتگیری هر دو قشر آینده ساز جامعه سمت الهی یاد و تاکید کرد: دانشگاه و حوزه علمیه باید دانش آموختگانی تربیت کند که در راستلی دست یابی به اهدافی جز وحدت حوزویان و دانشگاهیان چیز دیگری را به سرانجام نرساند.

امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه دشمن شبهاتی بین دانشگاهیان و حوزویان ایجاد میکند که تا به امروز موفقیت انکار ناپذیر است و راه مقابله با آن هم جز با تقویت افکار اسلامی تحقق نخواهد یافت.

حجت الاسلام هاشمی گفت: به دین نیاز داریم چون هرچه فعالیتهای دانشجویان به دور از دین الهی باشد جز امورلت پوچ نیست.

*** رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ماکو: باید از دانشگاه در پیاده سازی تفکرات نوین در جامعه استفاده شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ماکو گفت: پیوند حوزه و دانشگاه عملا سست است.

سعید مرادی در مراسم گرامیداشت روز پژوهش و هفته وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد ماکو ترتیب یافت، با اشاره به اینکه پژوهش های سنتی جوابگوی مشکلات عدیده کشور نیست تصریح کرد: باید از دانشگاه در پیاده سازی تفکرات نوین در جامعه استفاده شود.

مرادی باتاکید براینکه عملا پیوندی بین حوزه و دانشگاه نیست افزود: دانشگاه فقط محل آموزش نیست بلکه دانشگاه محل زایش تفکرات نوین است درحالی که هنوز تعدادی به دانشگاه از دید یک آموزشگاه می نگرند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ماکو بابیان اینکه دانشگاه های ما هنوز به معنای واقعی اسلامی نیستند افزود: عملا با چند درس با عنوان دین و مذهب نمی شود دانشگاه اسلامی ساخت.

مرادی با اشاره به اینکه در حوزه های فضای مجازی هنوز هیچگونه تربیت اسلامی به صورت موثر ارائه نمی شود تاکید کرد: برنامه ریزی ها و زیر ساختها در این حوزه بسیار سست است که نیاز به واکاوی و موشکافی دارد

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین