پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

84 هزار نفر مسافر داخلی وارد ماکو شدند/رشد 32 درصدی مسافران

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه آمار گردشگران داخلی ورودی به ماکو امسال 32 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است گفت: در مجموع 84 هزار و 759 نفر گردشگر در هفت ماهه امسال وارد ماکو شدند.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از فارس؛ حسین حمزه‌لو با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی منطقه آزاد ماکو در بخش آموزش، گردشگری، فرهنگی، ورزشی، حمایتی و آموزش و پرورش تکالیفی بر عهده دارد افزود: اخیرا اندیشکده توسعه متوازن منطقه آزاد ماکو با حضور اساتید دانشگاه صنعتی شریف و ظرفیت‌های منطقه شکل گرفت و در آن، چشم‌انداز منطقه تعریف شد و بیش از 60 راهبرد به همین منظور شکل گرفت و چهار محور مهم و اساسی به جهت اینکه منطقه به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کند تعریف شد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: یکی از آنها بحث آموزش، کشاورزی، لجستیک، گردشگری،بوم‌گردی و طبیعت‌گردی بود.

وی بیان کرد: با این رویکردها و اقدامات علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی به شناساندن منطقه در سطح کشور کمک کرده و هم اینکه در صدد جذب گردشگر و سرمایه‌گذار هستیم.

 حمزه‌لو با اشاره به اینکه جامعه هدف منطقه آزاد ماکو، هم اکنون جذب گردشگران داخلی است افزود: برای رسیدن به این موضوع ماکوگرام تعریف شد و در آن 50 تا 60 نفر از وبلاگ‌نویسان و فعالان شبکه‌های اجتماعی در سطح کشور به ماکو سفر کرده و سه روز در روستاها اقامت کردند و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ماکو معرفی شد و در سایه آن آمار مسافران ورودی افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه آمار گردشگران داخلی امسال 32 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است گفت: در مجموع 84 هزار و 759 نفر گردشگر در هفت ماهه امسال وارد ماکو شدند.

معاون فرهنگی؛ اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه با اشاره به در پیش بودن شب یلدا تصریح کرد: برای استقبال از شب چله و با هدف احیای سنن و آیین‌های قدیمی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه چهارشنبه و پنجشنبه در شوط، پلدشت و ماکو برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

 

 

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین