پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

معرفی مناطق آزاد ماکو و ارس به عنوان مراکز لجستیکی در طرح جامع لجستیک کشور


مدیرکل طرح جامع و مدل های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در جلسه با دکتر نصیری قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مناطق آزاد ماکو و ارس به عنوان مراکز لجستیکی در طرح جامع لجستیک کشور قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، مهدی صفری مقدم در این دیدار ماکو را منطقه ای بسیار مهم در حوزه لجستیکی دانست و افزود: تدوین طرح جامع لجستیک باعث رونق اقتصادی و توسعه مناطق آزاد و به تبع آن ایجاد اشتغال را موجب میشود.

وی به تصویب راهبرد حمل و نقل اشاره کرد و از تدوین استراتژی حمل و نقل بخش لجستیک خبر داد.
صفری مقدم با بیان اینکه مشکلات حمل و نقل لجستیک بیش از آنکه زیرساختی باشد ناشی از ضعف برنامه ریزی است، گفت: گرچه توسعه زیرساخت ها مهم است اما باید برنامه ریزی منطقه ای برای توسعه لجستیک صورت گیرد.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی در پی تشکیل قطب های لجستیکی در کشور است که می‌تواند 31 درصد هزینه سوخت، 12 درصد تصادفات جاده‌ای و 15 درصد آلودگی محیط زیست را کاهش داده و 23 درصد سهم ریلی را افزایش دهد.
قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این دیدار گفت: منطقه آزاد ماکو با توجه به موقعیت استراتژیکی، وجود فرودگاه و.. ظرفیت بی بدیلی برای تبدیل شدن به هاب تجارت منطقه ای دارد تا دروازه صادرات و ترانزیت کالا از ایران به کشورهای مختلف دنیا باشد.

علیرضا نصیری افزود: سه طرح سرمایه گذاری شامل پایانه صادراتی در زمینی به مساحت 35 هکتار، نوبت دهی امور گمرکی و خدمات رفاهی رانندگان ترانزیتی در زمینی به مساحت 13 هکتار و انبارداری در زمینی به مساحت 15 هکتار در حال اجراست که میتوانند در تبدیل شدن این منطقه به قطب لجستیک کشور کمک شایانی کنند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین