پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اتباع خارجی در منطقه آزاد ماکو از مزایای تامین اجتماعی برخوردار می شوند

مدیرکل اتباع سازمان تأمین اجتماعی گفت: شناسائی اتباع خارجی شاغل در مناطق آزاد تجاری کشور و تحت پوشش قراردادن آنان از اولویت‌های اداره کل اتباع تأمین اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو؛ احمدرضا خزاعی مدیرکل اتباع خارجی سازمان تأمین اجتماعی در نشستی که با حضور قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی در ماکو برگزار شد، درخصوص تشریح مأموریتهای اداره کل اتباع در سه حوزه پوشش بیمه اتباع خارجی، پوشش بیمه ایرانیان خارج از کشور و همچنین راهبری توافقنامه‌های بین‌المللی تأمین اجتماعی با سایر کشورها گفت: کلیه اتباع خارجی با هر تخصصی که در خاک ایران اشتغال به کار دارند، مطابق ماده ٥ قانون تأمین اجتماعی مشمول این قانون بوده و کارفرما مکلف به پرداخت حق بیمه آنان خواهد بود.

وی افزود: چنانچه اتباع خارجی در کشور خود بیمه‌پرداز باشند و کشورشان عضو مقاوله نامه شماره ١٩ ILO  باشد به استناد مقاوله نامه مذکور که ایران هم از کشورهای ملحق شده به این مقاوله نامه است، در برابر حوادث ناشی از کار تحت پوشش حمایتها و تعهدات قانون تأمین اجتماعی قرار می گیرند.

علیرضا نصیری قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز با تاکید برتسهیل قواعد بیمه‌ای توسط دستگاه های مربوطه گفت: برای جذب سرمایه گذار خارجی در مناطق آزاد باید قوانین توسط دستگاه ها و نهادهای مربوطه تسهیل و تا حد امکان سریع انجام شود.

وی از خدمات تامین اجتماعی چه در حوزه بیمه اتباع خارجی و چه در حوزه بیمه ایرانیان خارج از کشور قدردانی کرد و خواستار گسترش اطلاع رسانی سازمان در بخش بیمۀ ایرانیانِ خارج از کشور از طریق سفارتخانه ها و کنسولگریهای جمهوری اسلامی ایران شد.

نصیری ضمن تأکید بر همکاری منطقه آزاد با تأمین اجتماعی شعبه ماکو در بخش بیمه اتباع خارجی، اذعان داشت: بسیاری از ایرانیان خارج از کشور از چگونگی بیمه پردازی خود در این بخش بی اطلاع هستند.

احمد غریوی مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ماکو نیز گزارشی از تعداد و وضعیت اشتغال اتباع خارجی شاغل در منطقه آزاد ارائه و آمادگی خود و مجموعه را در اجرای قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی اعلام کرد.

وی افزود: از مجموع ١١٠ نفر نیروی کار خارجی شاغل در منطقه آزاد ماکو،  ٨٨ نفر هندی، ٢٠ نفر چینی و ٢ نفر از اتباع ترکیه هستند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین