پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: پیرو تفاهم نامه ای که بین منطقه آزاد ماکو و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده در راستای عملیاتی کردن آن از جمله توسعه منابع انسانی و مهارت افزاییُ؛ توسعه و آموزش صنایع خلاق و طرح های سرمایه گذاری در این حوزه را در اولویت اقدامات سازمان قرار می دهیم.
به گزارش پایگاه خبری منطقه ازاد ماکو؛ غلامرضا سلیمانی در نشستی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ معاون استاندار و اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو  با اشاره به ایجاد مرکز شتابدهی با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار توسط سازمان منطقه آزاد ماکو گفت : آموزش کسب و کار بومی؛ صنایع خلاق و توسعه استارتاپ ها از جمله ماموریت های این مرکز است.
وی با تاکید بر اینکه تمامی پروژه ها و طرح های توسعه ای منطقه دارای پیوست فرهنگی هستند افزود:‌ رویکرد ما حمایت از بخش خصوصی و ایجاد زیرساخت برای سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ است.

*** آمادگی سازمان منطقه آزاد ماکو برای مشارکت در احداث سینما

سلیمانی با اذعان براینکه تاسیس سینما و فضای فرهنگی در منطقه لازم است گفت: حتی یک سینما در این منطقه وجود ندارد و در صورت پیگیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛  آماده هرنوع همکاری و کمک در زمینه احداث سینما در این منطقه ایم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ساماندهی تبلیغات محیطی منطقه به دلیل توریسم پذیر بودن آن را خواستار شد و ادامه داد: شهرداری و شورا برای چالش های اجتماعی شهر؛ اصلاح مبلمان و ساماندهی بلیبورد و تبلیغات محیطی شهر ماکو اقدام کند.
وی اظهارداشت: به دلیل بی نظمی ها؛ مکان یابی نامناسب؛ اندازهای غیراستاندارد و بدون تناسب تبلیغات درون شهری و برون شهری؛ تدوین طرح جامع ساماندهی و ضابطه مند کردن تبلیغات محیطی توسط ارشاد اسلامی و شهرداری ضروری است.

***انجمن ها و تشکل های هنری در منطقه آزاد ماکو فعال شوند

سلیمانی با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد از راه اندازی سمن ها؛ انجمن ها و تشکل های فرهنگی و هنری استقبال می کند گفت: در این زمینه آماده همکاری و حتی برگزاری دوره های آموزشی هستیم.
وی برگزاری نمایشگاه های فصلی کتاب و حوزه کودک را از مدیر کل ارشاد آذربایجان غربی خواستار شد و گفت: کودکان و دانش آموزان منطقه باید درگیر توسعه شوند و متولیان در استعداد یابی و برگزاری کلاس های شکوفایی خلاقیت فرزندان اقدام کنند.
سلیمانی از ضعف نظارت بر فعالیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی بدون مجوز انتقاد کرد و گفت: در عصر فعلی که دشمنان به دنبال بزرگنمایی مشکلات نظام هستند رسانه ها و شبکه های اجتماعی بدون مجوز باید ساماندهی شوند.

*** دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در ماکو راه اندازی می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از انعقاد تفاهم نامه بین منطقه آزاد ماکو و خبرگزاری ایرنا خبر داد و از اعلام آمادگی برای راه اندازی دفاتر خبری خبرگزاری های رسمی کشورهای همسایه خبر داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز با اشاره به همکاری این اداره کل با سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در صورت عملیاتی شدن تفاهم های مشترک در زمینه های فرهنگیُ؛ هنری و رسانه ای نه فقط در منطقه بلکه در کل استان می توانیم شاهد توسعه فرهنگی باشیم.
حجت الاسلام ناصر خدایاری شاخص های فرهنگی استان را در مقایسه با استان همجوار بسیار پایین عنوان کرد و افزود:‌ آذربایجان غربی باید از نظر فرهنگی چه نرم افزاریُ‌؛ سخت افزاری و فضاهای فرهنگی در ابعاد مدیریت فرهنگی نیز توسعه یابد.
وی مهارت افزایی مدیران فرهنگی استان را ضروری خواند و گفت:‌ این استان به دلیل موقعیت ژئوپلتیکی و همجواری با کشورهای مختلف با فرهنگ های متفاوت که جمعیتی بالغ بر ۱۵ میلیون نفر را دارا هستند؛ توسعه فرهنگی را انکار ناپذیر می کند.
حجت الاسلام خدایاری ادامه داد: در این راستا بالا بردن مهارت استراتژیک فرهنگیّ؛ آینده نگری؛ افزایش مدیریت مهارت کسب و کارُ؛ مدیریت تنوع همچنین بالا بردن سواد رسانه ای؛ قدرت تجزیه و تحلیل بخصوص در فضاهای مجازی و از همه مهمتر آموزش مهارت مدیریت سازش و تعامل فرهنگی بسیار ضروری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مدیران ما باید در مناطق آزاد ادبیات اقتصادی را نیز بلد باشند گفت: باید سهم سرمایه گذاری در فرهنگ بیشتر باشد و منطقه آزاد ماکو در این زمینه پیشگام است.
وی به انجام طرح های فرهنگی با پیوست اقتصادی و طرح های اقتصادی با پیوست فرهنگی را لازم دانست .
قائم مقام سازمان منطقه آزاد ماکو نیز گفت: مناطق آزاد باید مرکز تعامل واقع شوند و اگر مردم مناطق مرز نشین مهارت های تعامل فرهنگی و مذهبی نداشته باشند نمی توانند مرکز تعاملات جهانی واقع شوند.
علیرضا نصیری با اشاره به اینکه تردد اتباع خارجی با فرهنگ های مختلف در مناطق آزاد باید مورد پذیرش قرار گیرد افزود: توسعه فرهنگ پذیرش تنوع فرهنگی و دینی باید از مدارس شروع شود.
رضا حسینی معاون هماهنگی و توسعه اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز گفت:‌ جامعه توسعه یافته نیازمند انسان های توسعه یافته است و این از مقوله فرهنگ گذر می کند .
این عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: موفقیت در مسولیت و تعهد به کار با توسعه فرهنگ و اندیشه امکان پذیر است و چالش های مخلتف ایجاد شده در کشور به دلیل کم کاری در حوزه فرهنگ بوده است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین