پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

فعالان اقتصادی به دنبال استفاده از تجربه های خارجی باشند

 استاندار آذربایجان غربی با اشاره به فرصتی که برای برقراری روابط اقتصادی با چین فراهم شده است، گفت: فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان به دنبال استفاده از تجربه های موفق کشورهای خارجی از جمله چین و واردات تکنولوژی باشند.

محمدمهدی شهریاری عصر روز چهارشنبه در جلسه اقتصادی آذربایجان غربی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و سرکنسول ایران در «گوانگجو» چین، افزود: این استان با توجه به ظرفیت های اقتصادی خود در صورت بهره مندی از تکنولوژی های روز دنیا به یک برند در منطقه تبدیل می شود.
وی هچنین با تاکید بر اینکه جذب سرمایه گذاران خارجی ضامن امنیت کشورهاست، بیان کرد: کشور چین با نفوذ در اقتصاد جهان امنیت خود را تضمین کرده و این نفوذ در سایه صیانت از سرمایه های فعالان اقتصادی کشورهای مختلف به دست آمده است.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: ارتباطات یکی از رمزهای موفقیت در دنیاست و اقتصاد داخلی را می توان از طریق برقراری روابط بین المللی رونق بخشید.
شهریاری گفت: شرکت های دانش بنیان آذربایجان غربی عملکرد خوبی طی سال های اخیر داشتند و باید از ظرفیت های نمایشگاهی در کشور چین برای توسعه این ظرفیت ها بهره مند شد.

*** تا ده روز آینده ساختار ارتباطی با تجار کشورهای دیگر تعیین می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: تا 10 روز آینده ساختاری مشخص می شود که مسیر ارتباطی این استان با تجار کشورهای دیگر تعیین گردد.
رضا حسینی با اشاره به اینکه چین، ایران، ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان، آلمان و هلند جزو بازارهای هدف برای عرضه تولیدات آذربایجان غربی است، اضافه کرد: فعالان اقتصادی عراق و ترکیه ارتباط مناسبی با تجار آذربایجان غربی دارند و باید زمینه برقراری روابط تجاری با سایر کشورهای هدف نیز فراهم شود.
وی اعلام کرد: با توسعه زیرساخت‌های مناطق مرزی و همچنین در دسترس بودن منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از بزرگترین مناطق آزاد کشور می‌توان زمینه حضور تجار چینی را برای توسعه تجارت در آذربایجان غربی فراهم کرد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین