پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

توسعه روابط مناطق آزاد ماکو و گوانگجو چین رشد اقتصادی آذربایجان غربی را در بر دارد

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو چین با اشاره به اینکه منطقه ازاد ماکو به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص، محور اقتصادی و گذرگاه ارتباطی بین کشورهای منطقه است گفت: اگر ارتباط مناسبی بین منطقه آزاد ماکو و منطقه آزاد «گوانگ دونگ» چین برقرار شود می توان از ظرفیت های آذربایجان غربی برای توسعه اقتصادی این منطقه استفاده بهینه کرد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو؛ خلیل شیرغلامی عصر روز چهارشنبه در جلسه اقتصادی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کشور چین برای توسعه تجارت به دنبال موقعیت های خاص جغرافیایی دنیاست، افزود: منطقه آزاد ماکو در شمال آذربایجان غربی، ظرفیت ویژه ای برای توسعه روابط اقتصادی با چینی ها داراست و مسوولان کشور نیز به دنبال تقویت این روابط هستند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو چین اضافه کرد: طرح خواهرخواندگی بین یکی از استان های جنوبی چین با آذربایجان غربی نیز در دستور کار قرار دارد تا سفرهای هیات های تجاری و اجرای طرح های مشترک در حوزه های مختلف فرهنگی، گردشگری، تجاری و اقتصادی افزایش یابد.

شیرغلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر بخش خشکبار نیز بسیار غنی است و ما در تلاش هستیم صادرات خشکبار به این کشور را تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: چین در سه شاخص تامین سرمایه، تامین بازار و استفاده از فناوری بسیار برجسته عمل کرده است و باید بخش خصوصی ایران برای جذب سرمایه از چین و توسعه بازار خود در این کشور ظرفیت سازی کند.

وی بیان کرد: دفتر نوآوری جمهوری اسلامی ایران در چین ایجاد شده است تا بتوان فناوری های داخلی را به آن کشور منتقل و تجاری سازی کرد.

وی اضافه کرد: با تجاری سازی فناوری می توان این بخش را به بازارهای مختلف متصل کرد و این عامل ظرفیت بزرگی برای توسعه فناوری های داخلی است.

شیرغلامی بیان کرد: کشور در شرایط سختی از تحریم قرار دارد و آمریکا هر کشوری که با ایران در ارتباط است را تهدید می کند تا هیچ کشوری با ایران مبادله نکند.

در ادامه این جلسه سرمایه گذاران اقتصادی آذربایجان غربی و مسوولان سازمان های پارک علم و فناوری، اقتصاد و دارایی و اتاق بازرگانی به بیان نظرهای خود پرداختند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاه‌ها غیرفعالند.

تازه ترین عناوین