پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

امکانات اولیه زندگی باید در روستاهای پر جمعیت هرچه سریعتر فراهم شود

غلامرضا سلیمانی(مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو) به همراه حسین عباسی( فرماندار شهرستان ماکو) و هیئت همراه از روستاهای آداغان، قوریشکاک، حصار و خرمن یری بازدید کرده و از نزدیک، مشکلات و مطالبات مردم را بررسی کرد.

غلامرضا سلیمانی در این دیدارها با تأکید بر تلاش بر مهاجرت معکوس به روستاها و جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرها، بر لزوم تقویت این اصل توسط روستاییان تاکید کرد و گفت: توسعه پایدار روستایی گامی تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت روستاها و تلاش برای رفع مشکلات آنها، گفت: تجهیز امکانات اولیه زندگی در روستاها باید هر چه زودتر در روستاهای پر جمعیت فراهم شود.

وی همچنین با توجه به مطالبات مردم روستاها در مورد مسئله آب، چاه ها در دشت های ممنوعه گفت که این سیاست موجب کاهش جمعیت و مهاجرت میشود و در این مورد قول مساعد داد تا حل و فصل شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از مساعدت سازمان در زمینه کمک به گاز رسانی روستاها با همکاری شرکت گاز خبر داد و گفت: ایران که به کشورهای همسایه گاز صادر میکند خود نباید از ارائه این نعمت خدادادی به مردم روستاهای مرزی در مضیقه باشد.

سلیمانی، گاز، آب شرب بهداشتی، راه و درمانگاه را از جمله زیرساختهای مهم و جزو ضروریات دانسته و با اشاره به اینکه دستگاه های مسئول در این زمینه باید به مردم و منطقه پاسخگو باشند از مساعدت سازمان در حد معقول و توان این سازمان برای حل مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: کارگروهی تحت عنوان حل این مشکل حیاتی تشکیل شده است که با مسئولین مربوطه درمیان گذاشته خواهد شد،

وی با اشاره به مشکلات مدرسه های روستاهای پرجمعیت ضمن تاکید براینکه مشکلات روستای خرمن یری از سوی سازمان حل خواهد شد، از ساخت مدرسه ۹ کلاسه توسط سازمان منطقه ازاد ماکو خبر داد و افزود: با ساخت این مدرسه میتوان دانش آموزان ۱۵ روستا را پوشش داد، همچنین بر این مهم تاکید کرد که با توجه به آشنایی عشایر با همدیگر، موضوع تفکیک جنسیتی مدارس در این مناطق منطقی نیست.

وی همچنین ارائه وام های ۴ تا ۶ درصدی را فرصتی بی نظیر در راستای ایجاد اشتغال برای روستاییان یاد کرد و گفت: متأسفانه به مرزنشینان توجه کم از بعد امکانات رفاهی صورت گرفته است.

در این دیدار ها اهالی روستاها از نبود برق، نبود آب شرب سالم، نبود اینترنت، خرابی جاده ها و مسیرهای منتهی به روستا، نبود درمانگاه و خانه بهداشت در روستا گله مند بوده و خواستار توجه ویژه دولت و بالأخص سازمان منطقه آزاد ماکو به این مطالبات شدند.

دکتر سلیمانی در این ملاقات ها تأکید کرد به ایجاد کارخانجات و زنجیره تولید محصولات دامی و لبینات اشاره و تاکید کرد و به روستانشینان قول داد که در اسرع وقت و مشارکت دستگاه های ذیربط، مشکلات تلفن همراه و اینترنت را در این مناطق حل خواهد کرد.

در بین دیدارها، دهیاران و اعضای شوراهای روستایی طی گزارش هایی به بیان مشکلات روستاییان و مطالبات مردم منطقه پرداختند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین