پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

منطقه آزاد ماکو هاب توزیع دام زنده و نهاده های دامی وارداتی از اروپا شد

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: برنامه ریزی ها برای واردات دام زنده و نهاده های دامی از ترکیه و اروپا برای تامین گوشت مورد نیاز کشور از طریق منطقه آزاد ماکو در حال انجام است.

به گزارش فرینا،‌ در دیدار دکتر غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با دکتر علی صفر ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور مسائل و موضوعات مربوط به واردات دام زنده،‌ نهاده های دامی و گوشت از طریق مرز بازرگان و پلدشت مورد بررسی ومذاکره قرار گرفت.
دراین نشست بیان گردید: با توجه به ظرفیت های مرز بازرگان، برنامه واردات دام زنده از ترکیه به این منطقه  با هدف کاهش مخاطرات احتمالی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست گفت:‌ اقدامات لازم برای تسهیل تجارت در منطقه آزاد ماکو بخصوص ترانزیت و حمل و نقل  انجام شده و همچنین زیرساخت های لازم برای واردات دام زنده و گوشت از جمله سردخانه های دومداره در منطقه آزاد ماکو در حال آماده سازی است.

همچنین در نشست مشترک مدیران واحدهای تولیدی داروی دامپزشکی و نهاده های مرتبط کشور با غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو راهکارهای رفع موانع و مشکلات این واحدها مورد بررسی قرار گرفت.

مدیران واحدهای تولید داروی دامپزشکی بیان نمودند که مشکلات مربوط به تامین منابع ارزی و توزیع به موقع آن، میزان تولید داروهای دامپزشکی را تحت تاثیر قرار داده است.
در این جلسه بیان شد با توجه به اینکه 98 درصد داروهای دامپزشکی در داخل کشور تولید می‌شود می توان
با استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد ماکو از جمله معافیت مالیاتی وامکانات زیربنایی و همجواری با کشورهای اروپایی بخشی از  مشکلات تولیدکنندگان را مرتفع نمود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این دیدار  راهکارهایی مبتنی بر ظرفیتهای منطقه آزاد ماکو برای حل مشکلات این واحدهای تولیدی  ارائه نمود و قول داد که تمام ظرفیت های سازمان منطقه آزاد  ماکو برای رفع مشکل واحدهای تولید دارو و مکملهای دامی بکار خواهیم گرفت.
غلامرضا سلیمانی اشاره نمود با سرمایه گذاری  شرکت های تولیدی داروی دامپزشکی در منطقه آزاد ماکو می توان با بهره برداری از مزایا و مشوقهای قانونی این منطقه برای واردات مواد اولیه مورد نیاز این صنعت و  صادرات محصولات تولیدی به کشورهای همسایه بخش عظیمی از این مشکلات را رفع کرد

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین