پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

کسب و کارهای الکترونیکی در منطقه آزاد ماکو توسعه می یابد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: توسعه کسب و کارهای الکترونیکی و اشتغالزایی در حوزه ICT منوط به توسعه زیرساخت های ارتباطی است.

به گزارش فرینا، قاسم جلیلی نژاد با تاکید بر مفاد تفاهم نامه افزود: هدف از عملیاتی کردن تفاهم نامه مذکور توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی با تجمیع ظرفیت سازمان های مرتبط در منطقه آزاد ماکو است که ما تمام تلاش خود را برای این موضوع بکار گرفته ایم.
جلیلی نژاد با اشاره به برنامه ششم توسعه و سیاست های پیش بینی شده وزارت متبوع در این راستا گفت: توسعه زیرساخت های ارتباطی منطقه آزاد ماکو در راستای هوشمند سازی این منطقه وبررسی ایجاد قطب دیتا سنتر کشور در منطقه آزاد ماکو از طرح های الویت دار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است.
وی فناوری اطلاعات را موتور محرکه سایر حوزه ها دانست و افزود: خصوصی سازی و جذب سرمایه گذاران بزرگ برای حمایت از شرکت های بومی و فعالان حوزه ICT استان گامی مهم و تاثیر گذار در فعال کردن این حوزه و ایجاد اشتغال در استان به شمار می رود و این امر نیازمند تعامل و همکاری تمامی ارگان ها و سازمان هاست.
مدیر کل ICT آذربایجان غربی از موافقت ضمنی با ایجاد قطب دیتا سنتر در منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: در سفر اخیر وزیر ارتباطات به استان موافقت ضمنی ایجاد دیتا سنتر با استقرار بیش از سه هزار رک در منطقه آزاد ماکو گرفته شد.
جلیلی نژاد افزود: در این خصوص مذاکراتی برای سرمایه گذاری در این منطقه از طرف منطقه آزاد ماکو صورت گرفته و همچنین از طرف اداره کل با هیات چینی حاضر در استان جهت ورود به این حوزه طرح موضوع شده است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین