پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

دوره آموزشی نگرش طراحانه (Design Thinking) برای معلمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد

مدیر مدرسه کارآفرین اندیشکده توسعه منطقه آزاد ماکو گفت: معلم‌های منتخب منطقه‌ی آزاد ماکو که در دوره‌های مدرسه کارآفرین حضور دارند، در قالب 9 گروه، ضمن آموزش نگرش طراحانه، .تعدادی از مسائل و چالش‌های اولویت‌دار کلاس‌ها و مدارس منطقه را شناسایی کرده‌ و با این رویکرد و مکمل‌های آن، در حال تلاش و همکاری برای یافتن و اجرای راه‌حل‌های نوآورانه‌ی بومی برای مواجهه این چالش‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ رضا طبیب زاده افزود: مطالعه‌ی خصوصیات و رفتارهای افراد موفق نشان می‌دهد که “مهارت حل مسئله”، یکی از اصلی‌ترین مهارت‌هایی است که در موفقیت افراد در ابعاد مختلف زندگی‌شان (فردی، خانوادگی، اجتماعی و حرفه‌ای) تاثیر به‌سزایی دارد.

وی ادامه داد:  معلم‌های ما، در طول فعالیتشان با مسائل و چالش‌های آموزشی – تربیتیِ اساسی مواجه می‌شوند که باید بتوانند راه‌حل‌هایی نوآورانه و اثربخش برای آنها پیدا کنند تا دانش‌آموزان‌شان از آموزش و پرورش مطلوب‌تری برخوردار گردند. از همین جهت، مهارت حل مسئله، یکی از اصلی‌ترین و پایه‌ای ‌ترین مهارت‌ها برای معلم‌ها محسوب می‌شود که اگر در آن ارتقاء یابند، می‌توان انتظار داشت که آموزش و پرورش دستخوش تحولات مثبت گردد.

طبیب زاده با اشاره به اینکه  یکی از اصلی‌ترین اهداف طرح‌هایی نظیر درس‌پژوهی و اقدام‌پژوهی که در آموزش و پرورش اجرا می‌شود، تقویت همین مهارت در معلم‌هاست افزود:   نگرش (تفکر) طراحانه، یکی از رویکردهای کارآمد و اثربخش برای حل مسئله است که توسط مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی برتر دنیا (نظیر هاروارد، استنفورد و ….) و سازمان‌ها و کسب‌و‌کارهای نوآور و برجسته‌ی دنیا (IDEO, Google, Apple و ….) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت:  تجربه‌های بین‌المللی بسیاری وجود دارد که تقویت نگرش طراحانه و این نوع تفکر در معلم‌ها و دست‌اندرکاران حوزه‌ی آموزش و پرورش، به تحولاتی مثبت و ارزشمندی در آموزش و پرورش در سطوح مختلف (کلاس، مدرسه، منطقه و …) منتهی شده است.

خاطر نشان می شود: توضیحات تکمیلی در مورد نگرش طراحانه و گزارش‌هایی از موضوعات و دستاوردهای معلم‌های منطقه در مواجهه با چالش‌ها و مسائل، در همین پایگاه خبری منتشر می‌شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین