پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

قرارداد مطالعات امکان سنجی خط آهن ارس – منطقه آزاد ماکو منعقد شد

معاون فنی، زیربنایی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو اعلام کرد؛ پیرو تفاهم نامه منعقده احداث راه آهن مسیر جلفا-پلدشت-چشمه ثریا، مابین مناطق آزاد ماکو و ارس با شرکت راه آهن کشور، از انعقاد قرارداد مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی احداث خط آهن جلفا – پلدشت-چشمه ثریا توسط سازمانهای مناطق آزاد ماکو و ارس، با انتخاب مشاور مربوطه خبر داد.

بازیار افزود: این خط آهن ۲۰۰ کیلومتری در توسعه حمل و نقل ریلی کشور تاثیر بسزایی دارد و به افزایش ظرفیت منطقه آزاد ماکو در توسعه اقتصادی منجر میشود که جزء زیر ساختهای روند توسعه منطقه آزاد ماکو ا ست.

وی تصریح کرد: این طرح مطالعاتی با هزینه شش میلیارد و 600 میلیون ریال و در 18 ماه انجام می شود.

بازیار در زمینه مزایای احداث این خط آهن، تاکید کرد: با احداث این خط آهن، منطقه آزاد ماکو که هاب لجستیک کشور است به بندر خشک برای مناطق آزاد ترابزون و مرسین تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی برای راه اندازی دو خط ترانزیت ریلی انجام می شود، افزود: در مرحله نخست یک خط با توان ترانزیت 6 تا 10 میلیون تن بار را داشته و با این کار منطقه آزاد ماکوبه خط ریلی اروپا متصل می شود.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه دولت نیز از این طرح حمایت می کند و این مسیر جزو گزینه های مورد حمایت وزارت راه و شهرسازی است، خاطرنشان کرد: ترکیه نیز خط آهن خود تا چشمه ثریا گسترش می دهد و به محض اتمام احداث 147 کیلومتری این مسیر، اتصال راه آهن ایران به اروپا از این مسیر، محقق خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: جذب سرمایه گذار برای احداث این خط آهن به محض اتمام مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی، آغاز خواهد شد تا ایران بدون نیاز به گذر از نخجوان به طور مستقیم از طریق ترکیه به اروپا متصل شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین