پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

کسب عنوان برتر در توسعه صادرات به اروپا توسط سازمان منطقه آزاد ماکو

سازمان منطقه آزاد ماکو به عنوان برترین سازمان در حمایت و توسعه صادرات بخش خصوصی به اروپا توسط منطقه آزاد ماکو در اجلاس انتخاب ملی توسعه استراتژی های سرمايه گذاري، توليد و صادرات برترين شركت های ايران معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو این اجلاس روز یکشنبه در مرکز همایش های صدا و سیما  با موضوع بررسی نقش آفرينی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی در دوران تحريم برگزار شد.

مرتضی بانك مشاور رئیس‌جمهور در این اجلاس گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه سرمایه‌گذاری، توجه توأمان به ریسک و بازده است.

وی با اشاره به اینکه مناطق آزاد نوید بازدهی بالا و ریسک پایین هستند افزود: این مناطق ریسک‌های محیطی و قانونی را به شدت کاهش داده‌اند، جایی که با قانون خاص اداره مناطق و امکانات و معافیت‌هایی مانند معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و… ریسک فعالیت به شدت کاهش یافته است.

بانک ادامه داد: از طرفی ریسک‌های محیطی دیگر مانند ریسک‌های مدیریتی به دلیل یکپارچگی، تصمیم‌گیری به حداقل رسیده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به اینکه بازدهی فعالیت‌ها در این مناطق با وجود کاهش ریسک فزاینده است گفت: زیرا هزینه کمتر، دسترسی به محیط صادراتی و ترانزیتی مطلوب‌تر و ارزان‌تر، دسترسی به مواد اولیه ارزان‌تر، هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد. بنابراین برخلاف قانون عمومی سرمایه‌گذاری که ریسک را بازدهی مورد انتظار هم جهت می‌داند و سرمایه‌گذاران برای کسب بازدهی بالاتر باید ریسک بالاتری متحمل شوند؛ مناطق آزاد زمینه بازدهی بالاتر در مقابل ریسک پایین‌تر را به وجود آورده‌اند.

وی ادامه داد:‌مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تنها سه‌دهم درصد از سرزمین کشور را در اختیار دارد، اما در این سه‌دهم درصد بیش از نیم میلیون اشتغال به واسطه ۲۶۱۵شرکت صنعتی، معدنی و کشاورزی ایجاد شده است.

بانک خاطرنشان ساخت: بیش از ۱۱۸میلیارد دلار صادارت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت گرفته است که این میزان صادرات با بهره‌مندی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت پذیرفته شده است.

مشاور رییس جمهور ایجاد و راه‌اندازی بورس بین‌المللی در مناطق آزاد به عنوان بورس پنجم کشور دانست و افزود: این مزیت می‌تواند برای شرکت‌های تولیدی با محوریت صادراتی بسیار ارزشمند باشد و باید تلاش کنیم که همه شرکت‌های تولیدی صادارت محور از این ظرفیت بهره ببرند.

?این اجلاس ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ با حضور دکتر بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما – تهران برگزار شد

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین