پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

80 میلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی به روستاهای مرزی تخصیص یافت

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برای کمک به توسعه گازرسانی به روستاهای مرزی آذربایجان غربی 80 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

غلامرضا سلیمانی روز سه شنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه گاز رسانی به این روستاها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تفاهم‌نامه ای برای گازرسانی به 72 روستا مرزی با شرکت گاز آذربایجان غربی به امضا رسید.
وی افزود:‌ با اجرای این تفاهم نامه و گازرسانی به این روستاها، 85 درصد از کل روستاهای منطقه از نعمت گاز بهره مند می شوند.
وی با اشاره به اینکه پیرو پیگیریهای مستمر نماینده شهرستان های ماکو، چالدران، شوط، پلدشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص رفع مشکلات گاز رسانی به روستاهای استان به خصوص روستاهای مرزی و موافقت وزارت نفت این پروژه اجرا می شود، افزود:‌ این تفاهم نامه، که با مشارکت طرفین(سازمان منطقه آزاد ماکو و شرکت گاز استان آذربایجان غربی) در تامین مالی گازرسانی روستاهای فاقد گاز منطقه آزاد ماکو انجام می شود.
مدیرعامل در ادامه با بیان اینکه دولت خدمات رسانی به مردم، بویژه ساکنین مناطق مرزی و محروم را وظیفه خود می داند و در این خصوص هیچ منتی بر مردم ندارد، اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان دولت دوازدهم روستا های منطقه آزاد ماکو از نعمت 100 درصدی گاز برخودار خواهند شد.
وی گفت: این پروژه با اعتبار کلی 316 میلیارد ریالی توسط شرکت گاز استان آذربایجان غربی از محل اعتبارات دولتی و اعتبار تخصیص یافته سازمان اجرایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، تفاهم‌نامه گازرسانی به 72 روستا با مشارکت 80 میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، بین سازمان منطقه آزاد ماکو و شرکت گاز استان آذربایجان غربی منعقد شد.
منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین