پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مدیریت واحد در گمرک مناطق مرزی اعمال می‌شود / اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی گمرک بازرگان

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو سید مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران در حاشیه بازدید از منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با ایرنا گفت: اعمال مدیریت واحد مرزی در گمرک‌های مناطق مرزی به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده مدت زمان کنترل کالا‌ها در گمرک به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه موانع بر سر راه صادرات رو به رشد در مرز‌های منطقه آزاد باید شناسایی و رفع شوند، اضافه کرد: در صورتی که مدیریت واحد مرزی در مرز‌ها عملی شود میتوان بخش عمده‌ای از این مشکلات را حل و فصل کرد.

رئیس کل گمرک ایران به هماهنگی و توسعه مبادله اطلاعات بین دو کشور در مرز‌ها به عنوان دروازه‌های تجاری اشاره کرد و گفت: مرز بازرگانبه عنوان مهمترین مرز زمینی کشور و دروازه تجارت با اروپا با توجه به حجم عملیات صادرات و همچنین امنیت بالا یکی از مرز‌های مهم کشور است و درخصوص تسریع روند بروکراسی و تشریفات گمرکی تصمیم گیری می‌شود.

میراشرفی افزود: باید به منظور شناسایی و رفع مشکلات صادرات کالا در مرز‌های منطقه آزاد ماکو نشست‌هایی با مدیران منطقه آزاد و مسولین شهری برگزار میکنیم.

رییس کل گمرک ایران گفت: طرح جامع لجستیکی برای مرز بازرگان از دیگر موضوعات پیشنهادی سازمان منطقه آزاد ماکو است که در صورت تدوین و تصویب گام مهمی در توسعه حمل و نقل شاهد خواهیم شد.

*** رئیس کل گمرک ایران از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی گمرک بازرگان خبر داد.

سید مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران در حاشیه بازدید از مرز بازرگان با اشاره به اینکه مرزهای کشور در توسعه تجارت خارجی و فرا مرزی ظرفیت بیشتری دارند، افزود:برای تسهیل تجارت خارجی و افزایش صادرات و ترانزیت باید مدیریت واحد و ساماندهی خوبی در مرزهای کشور به ویژه مرز بازرگان به عنوان بزرگترین و فعال ترین مرز زمینی کشور صورت بگیرد.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلات زیادی در مرزها برای صادر کنندگان،وارد کنندگان و رانندگان وجود دارد افزود:با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط گمرک ایران در آینده ی نزدیک این مشلات رفع خواهد شد.

میر اشرفی با اشاره به اینکه ساماندهی گمرکات در الویت قرار دارد، افزود:گمرک بازرگان در سه فاز ساماندهی می‌شود که در فاز اول، ۵ میلیارد، در فاز دوم ۲۰ میلیارد و در فاز سوم، ۲۵ میلیارد تومان برای ساماندهی آن‌ها هزینه خواهد شد.

میر اشرفی بیان کرد:برای تسهیل تردد در گمرکات کشور باید کنترل های مزاحم و ملموس را به کنترل های غیر ملموس تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی گمرکات کشور به ویژه گمرکات مناطق مرزی باید به دستگاه ایکس ری مجهز شوند، افزود:در حال حاضر یک دستگاه ایکس ری در مرز بازگان وجود دارد و در آینده نزدیک دومین دستگاه ایکس ری،تولید شده در کشور در این مرز نصب می شود.

رئیس کل گمرک ایران بیان کرد:با افزایش دستگاه های ایکس ری در مرز بازرگان انتظار کامیون ها در صف ها به حداقل خواهد رسید و صادرات و ترانزیت کالا افزایش خواهد یافت.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین