پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

منطقه آزاد ماکو میزبان 120 میلیون دلار سرمایه خارجی

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو با اشاره به روند مناسب جذب سرمایه گذاری خارجی در این منطقه گفت: تاکنون با در نظر گرفتن طرح های در دست اجرا، ۱۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه صورت گرفته است.

ابراهیم جلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر آن، تاکنون حدود هفت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی بوده که با این سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی برای ۲ هزار و ۹۱۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی افزود: در حال حاضر از ۱۱۴ فقره پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده در این سازمان، ۱۰۱ واحد فعال است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از بخش معدن از سال ۹۴ در این منطقه شروع به فعالیت کرده است، اضافه کرد: تاکنون ۲۶ فقره پروانه اکتشاف، ۱۸ فقره گواهی کشف، ۸۵ فقره مجوز برداشت جزئی و ۱۶ فقره پروانه بهره برداری جدید در این حوزه صادر شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو، میزان سرمایه گذاری محقق شده در بخش معدن این منطقه را ۶۸۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این میزان سرمایه گذاری منجر به اشتغال برای یکهزار و ۳۹۴ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین