پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

موقعیت خاص جغرافیایی- اقتصادی منطقه آزاد ماکو فرصت مناسبی برای کمک به توسعه اقتصاد ملی و پیوند آن با اقتصادهای منطقه‌ای و بین‌المللی است.

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: موقعیت خاص جغرافیایی- اقتصادی منطقه آزاد ماکو فرصت مناسبی برای کمک به توسعه اقتصاد ملی و پیوند آن با اقتصادهای منطقه‌ای و بین‌المللی است.
محمدرضا عبدالرحیمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل این سازمان با اشاره به اینکه سه مولفه دانایی محوری، پاکدست بودن، تلاش و جهاد سه ضلع موفقیت یک سازمان کوشا است گفت: 30 درصد حمل ونقل کشور از سوی فعالین این حوزه و لجستیک این منطقه صورت میگیرد.
وی افزود: بیش از 90 واحد صنعتی در این منطقه فعالیت دارند و به تولید ناخالص داخلی کمک می کنند و این تنها بخشی از پتانسیلهایی است که منطقه آزاد ماکو در اقتصاد ایران نقش ایفا می کند .

وی افزود: منطقه آزاد ماکو که دومین منطقه آزاد کشور بعد از منطقه آزاد اروند از لحاظ جمعیت استدارای نیروی انسانی و کار مساعد برای ورود به بازار کار و تولید است . مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: 35 درصد وسعت 400 هزار هکتار منطقه آزاد ماکو را ارتفاعات، تالابها و سنگهای بازالتی تشکیل می دهد که این در کنار تبدیل شدن به ظرفیت در جایگاه خود بی نظیر است .

عبدالرحیمی موقعیت خاص جغرافیایی اقتصادی و قرارگیری منطقه آزاد ماکو را در دهانه ورود به اروپا رامزیت و فرصت مساعد برای ترویج کسب و کار یاد کرد و گفت: رویکرد مدیریتی ما در راستای بهبود در پیشرفت مستمر برنامه های سازمان است .

وی تاکید کرد: دانش بنیان بودن، مردمی بودن و درون زایی درجوار برون گرایی در مجموعه مناطق آزاد که یکی از سازوکارهای عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی است پیگیری می شود .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: استفاده از ظرفیت های فناورانه و تکنولوژی های روز کشورها در راستای تقویت اقتصاد ملی از سوی منطقه آزاد ماکو پیگیری خواهد شد .

وی جهت گیری سازمان را در زمینه تخصیص منابع و امکانات در شهرستان های منطقه آزاد ماکو را عادلانه و متوازن یاد کرد و گفت: سازمان با آغوشی باز از همه تفکرات سیاسی و ازهمه شهرهای منطقه آزاد ماکو با در نظر گرفتن رویکردهایش می پذیرد .
شایان ذکر است؛ باحکم «مرتضی بانک» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی،«محمدرضا عبدالرحیمی» به عنوان «رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزادتجاری ـ صنعتی ماکو» منصوب شد .

محمدرضا عبدالرحیمی»دارای مدرک دکتری مدیریت، گرایش کارآفرینی است . از مهمترین سوابق کاری محمدرضا عبدالرحیمی می توان به، معاون مدیرکل بین الملل سازمان ایرانگردی وجهانگردی، عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور، رییس کمیته نظام جامع مدیریت عملکرد و بهره وری شرکت فرودگاه های کشور،عضو اصلی کمیته دائمی اقتصادی اتحادیه، مدیر دفتر نظارت و ارزیابی عملکرد، مدیردفتر برنامه ریزی، بودجه و سرمایه گذاری و سرپرست معاونت برنامه ریزی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اشاره کرد .

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین