پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ارتقای سطح خدمات بهداشتی، درمانی و سلامت محور در منطقه از ضرورتهای اصلی در فرایند تحقق اهداف منطقه آزاد ماکو خواهد بود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در مراسم گرامیداشت روز پزشک در جمع جامعه پزشکی منطقه آزاد ماکو گفت:‌ سطح خدمات و امکانات بهداشتی، ‌درمانی و سلامت محور در مناطق آزاد،‌ یکی ازعناصر موثر در تصمیم گیری سرمایه گذاران برای حضور و فعالیت در مناطق محسوب می شود و طبعا به هر میزان خدمات بهداشتی و درمانی در هر منطقه ای توسعه یافته تر باشد در کنار سایر مولفه های ناشی از مزیتهای جغرافیایی و اقتصادی می تواند در اولویت بخشی در تعیین مقصد سرمایه گذاران نقش جدی ایفا نماید. این درحالیست مناطق آزادی مثل ماکو که بیش از ۲۰۰ هزار نفر مردم محلی در شهرها و روستاهای آن زندگی می کنند بهداشت و درمان موضوع راهبردی برای منطقه و ارتقای زیست پذیری آن می باشد.

محمدرضا عبدالرحیمی شامگاه روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز پزشک و داروساز در جمع پزشکان و داروسازان شهرستان های ماکو و پلدشت با اشاره به ماده یک قانون مناطق آزاد گفت: ارائه خدمات عمومی در کنار کمک به توسعه اقتصادی و حضور موثر در بازارهای جهانی و پیوند با اقتصادهای منطقه ای و بین المللی و تسریع در عمران و آبادانی منطقه ای جزو اهداف تشکیل مناطق آزاد بوده و خدمات بهداشتی و سلامت محور اصلی ترین عنصر خدمات عمومی است.

وی اظهار داشت: به هر میزان سطح خدمات بهداشتی و درمانی منطقه ارتقا یابد، رشد اقتصادی و گردشگری آن منطقه سریعتر اتفاق می افتد.
این مقام مسئول با اشاره به مزیتهای قانونی فعالیت در مناطق نسبت به سرزمین اصلی ادامه داد:‌ فعالین بخش سلامت منطقه آزاد ماکو باید از مزایا و مشوق های منطقه آزاد بهره مند شوند.

عبدالرحیمی افزود: در تلاشیم پزشکان و فعالین حوزه بهداشت و درمان و سرمایه گذاران بخش سلامت که تجهیزات و مواد اولیه تولید داخل از سرزمین اصلی خریداری و مالیات برارزش افزوده پرداخت کرده اند و در منطقه آزاد مورد استفاده قرار می گیرد، نسبت به استرداد مالیات پرداختی موفق شوند و بتوانند از آخرین فناوریهای حوزه بهداشت و درمان با بهره گیری از مزیت های معافیتهای گمرکی مناطق بهره مند شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه توریسم سلامت را باعث ایجاد اشتغال و پیشرفت منطقه دانست وگفت: با توجه به توانمندی‌های پزشکی کشور در حوزه‌های گوناگون و دسترسی آسان اتباع کشورهای همسایه بویژه ترکیه و آذربایجان به منطقه آزاد ماکو، در صورت گسترش گردشگری سلامت، می‌توان از این ظرفیت به عنوان منبع جدید کسب درآمد و اشتغالزایی و ارتقای خدمات در منطقه استفاده کرد.

شایان ذکر است در حال حاضر۱۴۳ پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشک و ‌داروساز در محدوده منطقه آزاد ماکو فعالیت می کنند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین