پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تعلیم و تربیت، بنیان توسعه منطقه آزاد ماکو است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: بنیان تمام اقدامات در مسیر سعادت انسانی از تزکیه و تعلیم و تربیت نشأت می گیرد و برای توسعه منطقه آزاد نیاز به توجه بیشتر در حوزه های تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، محمدرضا عبدالرحیمی با اشاره به اهمیت ارتقای سطح فرهنگی و ادراکی در روستاهایی که آمار بازماندگان تحصیلی در آن ها بالاست افزود: باید در خانواده هایی که مانع تحصیل فرزندانشان می شوند، احساس مسئولیت عرفی و شرعی ایجاد کرد.

وی بر لزوم فعال شدن نهادهای فرهنگ ساز و ذی نفوذان علمی و تربیتی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: هدف انبیای الهی تزکیه و تعلیم حکمت و کتاب است لذا برهمگان واجب است مقوله تربیت و آموزش را دراولویت امور قرار دهند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو منبع هر ثروت و قدرتی را در جهان، علم دانست و ادامه داد:‌ منطقه آزاد باید در حوزه آموزش با متد و روش های علمی جهانی بعنوان الگو به سرزمین اصلی قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد باتوجه به اختیارات منطقه آزاد ماکو برای کلاس اولی های روش های متفاوت تر از سیستم آموزش و پرورش برنامه ریزی کنند تا شاهد دانش آموزانی موفق و عالم در آینده باشیم.

در این نشست بر لزوم ساماندهی و حل مشکلات سرویس ایاب و ذهاب مدارس، برنامه برای بازگشایی مدارس و برخی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش مربوط به شهرستان های ماکو،‌شوط و پلدشت مورد بررسی قرار گرفت.

امام جمعه ماکو نیز در این نشست با اشاره به احیای سنت نبی مکرم اسلام در سایه امر به معروف و نهی از منکر گفت: توجه به تربیت دینی و ارتقای فرهنگی نسل جوان به عنوان پایه های معنوی و دینی از ملزومات است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی بر اهمیت اقامه نماز جماعت در مدارس تاکید کرد و گفت:‌خوشبختانه آموزش و پرورش در بحث فعالیت های قرآن موفق عمل کرده است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین