پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

شورای کار ترکیه و ایران در آنکارا آغاز به کار کرد

نشست شورای کار ترکیه و ایران روز چهارشنبه در آنکارا آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ این نشست که روز چهارشنبه با حضور هیئت ایرانی به ریاست رييس دفتر رئیس جمهور و با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و دیگر مسئولین کشوری،  فرصتها و امکانات سرمایه گذاری در ایران،  سیاست های جذب سرمایه گذاری خارجی و فرصتهای سرمایه گذاری در مناطق آزاد جمهوری اسلامی بویژه منطقه آزاد ماکو که هم مرز ترکیه است تشریح شد.

محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نقش منطقه آزاد ماكو در این نشست گفت: امروز منطقه آزاد ماكو با برخورداري از حدود ٨٠ درصد مساحت مجموعه مناطق آزاد كشورمان و با ١٣٠ كيلومتر مرز مشترك با جمهوري تركيه و قرار داشتن مهمترين دروازه تبادلات دوكشور و مزيتهاي جغرافيايي و اقتصادي خود در حوزه هاي لجستيك و حمل و نقل، كشاورزي و دامپروري، معادن سيليس ، منگنز، مس ، سنگهاي ساختماني و صنايع پايين دست آنها، گردشگري طبيعت و بوم گردي و صنايع ترك مزيت گيرنده از انرژي ارزان و نيروي كار فراوان به همراه مشوقهاي قانوني مناطق آزاد از جمله معافيت بيست ساله مالياتي براي انواع فعاليتهاي اقتصادي ، معافيت خدمات و محصولات عرضه شده در منطقه از ماليات بر ارزش افزوده ، واردات، مواد اوليه و ماشين آلات توليدي معاف از عوارض گمركي، صادرات بدون عوارض گمركي، امكان تاسيس شركتهاي مختلف با سهامداري كامل و مشاركتي، جامعه محلي فهيم و فرهيخته ٢٠٠ هزار نفري منطقه و ساير مزيتهاي حمايتي قانوني آماده پذيرش و ميزباني همه سرمايه گذاران به ويژه اتباع تركيه مي باشد.

در نشست امروز شورای کار ترکیه و ایران محمد واعظی رییس دفتر ریاست جمهوری اسلامی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ، فاتح دونمزد وزیر انرژی ترکیه و رییس طرف ترک کمیسیون اقتصادی و خانم رخسارپک جان وزیر تجارت ترکیه سخنرانی خواهند کرد.

در ادامه این نشست قرارداد طرح عمل همکاری بین وزارت بهداری ترکیه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و نیز پروتکل همکاری بیست و هفتمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به امضای دو طرف خواهد رسید.

قرارداد همکاری بین وزارتخانه های بهداری دو کشور از سوی خانم “امینه آلپ مشه” معاون وزیر بهداری ترکیه و دکتر “محسن اسدی لاری” معاون وزیر بهداشت و درمان ایران امضاء خواهد شد.

همچنین پروتکل همکاری بیست و هفتمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه نیز از سوی محمود واعظی و فاتح دونمز روسای طرفهای ایرانی و ترک کمیسیون مشترک امضاء خواهد شد.

شایان ذکر است: هیئت ایرانی در راستای فعالیتهای کمیسیون مشترک اقتصادی روز گذشته دیدارهایی با فاتح دونمز وزیر انرژی و منافع طبیعی ترکیه، رخسار پک جان وزیر تجارت و محمد جاهد تورهال وزیر ارتباطات و زیرساختهای ترکیه داشت.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین