پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

همایش پاکسازی منطقه آزاد ماکو : گامی بسوی فرهنگ سازی

همزمان با هفته گردشگری،‌ نخستین همایش پاکسازی و جمع آوری زباله منطقه آزاد ماکو روز جمعه ۵ مهر ماه از فلکه مادر شهرستان ماکو آغاز و در شهر بازرگان به اتمام می رسد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو،‌ ریختن زباله در محیط زیست و طبیعت به خصوص در مناطق بکر گردشگری همچون منطقه آزاد ماکو خسارات بعضا جبران ناپذیری بر پهنه طبیعی وارد کرده و می کند لذا این همایش آغازی برای كاستن سنگینی بار زباله ها از دوش طبیعت و مناطق گردشگری است.

این همایش با حضور اقشار مختلف مردم اعم از ورزشكاران، هنرمندان، دانشجویان، سازمانهای مردم نهاد و دستگاه های اجرایی برگزار می شود و این آغازی خواهد شد برای یک فرهنگسازی همگانی برای حفاظت از محیط زیست منطقه و تمرینی است برای احترام به طبیعت، لذا از همه مردم درخواست می شود تا با این حركت همگانی همگام شده و باحضور در این همایش ارزشمند، زمینه حفاظت از محیط زیست پاك و سالم را در سراسر منطقه آزاد ماکو بوجود آورند.

ریختن پسماند مواد غذایی، پلاستیك و ظروف یكبار مصرف، یكی از معضلات حاد طبیعت گردی است و سازمان منطقه آزاد ماکو با راه اندازی این همایش در هفته گردشگری در صدد ایجاد رفتارهای صحیح و مناسب در این زمینه و نهادینه كردن فرهنگ نریختن زیاله یا جمع آوری آن و نهایات رفع این معضل در كشور است.

این همایش روز جمعه ۵ مهر ساعت ۱۰ صبح از محل فلکه مادر ماکو آغاز می شود و اختتامیه این همایش کشمش تپه است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین