پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

گروه گردشگران اروپایی از مرز بازرگان وارد منطقه آزاد ماکو شدند

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: یک گروه ۲۴ نفره از گردشگران اروپایی امروز /جمعه/ از مرز بازرگان وارد ایران شدند.

مهدی عبدالله‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گروه متشکل از گردشگران آلمانی، هلندی و اتریش هستند که در بدو ورود به ایران وارد منطقه آزاد ماکو شدند.

وی افزود: این گروه پس از ۲ روز اسکان در این شهرستان و بازدید از ابنیه تاریخی این منطقه از مناطقی چون تبریز، تکاب، کرمانشاه، اندیمشک، شیراز، کرمان و یزد دیدن خواهند کرد.

وی ادامه داد: مدت اقامت این گروه که توسط شرکت گردشگری آریان توریست وارد ایران شده‌اند ۲۰ روز بوده و پس از این مدت از مرز بازرگان از کشور خارج خواهند شد.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع است؛ مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با نخجوان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه است.

مرز بازرگان نیز که در فاصله ۲۰ کیلومتری غرب شهرستان ماکو قرار دارد از مبادی مهم ورود و خروج مسافر از کشور است؛ از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار مسافر خارجی از طریق این مرز وارد کشور شده‌اند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین