پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

توسعه گردشگری منطقه آزاد ماکو نیازمند مشارکت همه مردم و محوریت سرمایه گذاری بخش خصوصی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این منطقه با دارا بودن ظرفیت های بی نظیر در گردشگری،‌ نیازمند جذب سرمایه‌گذاری بیشتری است که این مساله با همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و واگذاری امور به بخش خصوصی اتفاق خواهد افتاد.

محمدرضا عبدالرحیمی شامگاه روزچهارشنبه در جمع فعالین گردشگری منطقه آزاد ماکو افزود: اصلاح جاده ها و راه های دسترسی منطقه، افزايش پروازهاي به و از منطقه به عنوان زیرساخت های گردشگری، سامان دهي فوري آثار بي بديل تاريخي در منطقه و معرفی و شناساندن این ظرفیت ها به ايرانيان و ساير مردم جهان وظیفه دولت و سازمان منطقه آزاد است كه با تلاش هاي تدبيرپايه باز مهندسي خواهند شد.

وی ادامه داد: البته نبايد فراموش كنيم كه دولت و بخش هاي غير دولتي باهم می توانند صنعت گردشگری را ساماندهی کرده و براي كشور تولید ارزش و ثروت کنند و تمام امور مربوط به تصديهاي ارائه خدمات در صنعت گردشگري كار بخش غير دولتي مي باشد.

این مسئول با انتقاد از هرگونه احداث مركز اقامتي و ميهمانسرا توسط سازمانهاي دولتي از جمله سازمان منطقه آزادافزود: ۲۳ مرکز اقامتی با ۶۷۲ تخت درمحدوده منطقه آزاد ماکو به همراه ٦ شركت خدمات سفر و گردشگري ارائه خدمات می کنند كه تمام تلاش ما بايد براي اقتصادي شدن سرمايه گذاري مردم و بخش خصوصي در اين حوزه معطوف شود.

وي وجود۱۴۳ اثر تاریخی در این منطقه به همراه صدها جاذبه طبيعي بكر در سطح منطقه که از قابلیت ثبت ملي و جهانی نیز برخوردارند دركنار فرهنگ و آداب و رسوم مردم و قوميتهاي مختلف ساكن در سطح شهرها و ٢٦١ روستاي منطقه را بهانه هاي خوبي براي سفر به منطقه آزاد ماكو ياد كرد.

عبدالرحیمی ادامه داد: خصوصیت و رفتار فردي و اجتماعي مردم هر مقصد و منطقه در نحوه تعامل و معاشرت با گردشگران نکته بسیار مهم و البته سرنوشت سازی در صنعت گردشگری به حساب می آید و از اين جهت رفتار با گردشگران در سطح منطقه آزاد ماكو بايد به الگويي در سطح كشور تبديل شود.

وی نظام مند شدن و شناسنامه دار شدن فعالان صنعت گردشگري و لزوم احراز صلاحيت حرفه اي و تخصصي و نظارت به اصناف و تاسيسات و تسهيلات گردشگری به منظور اطمينان از رعایت اصول، استاندارها و مقررات این صنعت را در سطح منطقه ضروری دانست و اظهار داشت:‌ شروع این فرايند با آموزش مديران و کارکنان بخش هاي مختلف مرتبط با زنجيره سفر و گردشگريست كه در دستور كار مديريت گردشگري سازمان منطقه مي باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد:‌ تسهيل فضاي كسب و كار و فعاليت در بخش گردشگري منطقه و تسريع در ورود به فعاليتهاي اين صنعت در منطقه برنامه ديگريست كه با بازنگري و بهبود فرايند مربوطه در سازمان انشاالله جان تازه اي به شرايط صنعت گردشگري در منطقه خواهد بخشيد.

در این نشست از فعالین حوزه گردشگری منطقه آزاد ماکو تجلیل شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین