پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اطلاعیه سازمان منطقه آزاد ماکو به واردکنندگان کالا به منطقه

قابل توجه وارد کنندگان کالا به منظور ارائه به صورت مصرف در منطقه یا کالای همراه مسافر

با توجه به اینکه امکان ثبت سفارش کالای همراه مسافر در منطقه آزاد ماکو فراهم گردیده است بر همین اساس رعایت موارد ذیل ضروری می باشد.

۱. بعد از اخذ پروفرما یا پیش فاکتور نسبت به انجام ثبت سفارش برابر سهمیه ابلاغی اقدام گردد.

۲.با رعایت لیست کالاهای مجاز برای واردات کالای همراه مسافر و تعرفه هر کالا با ارزش سامانه Tscنسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایند .*لیست کالاها و میزان سهمیه مجاز هر غرفه یا صنف قابل استعلام از میز خدمت ویژه ثبت سفارش می باشد.

۳. ارائه پکینگ لیست (فهرست عدل بندی ) استاندارد هنگام تخلیه کالا توسط شرکت حمل و نقل و در بدو ورود کالا به گمرک الزامی می باشد.

۴. کالای وارداتی با میزان و نوع ثبت سفارش باید هم خوانی داشته باشد و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت برابر ضوابط قانونی اقدام خواهد پذیرفت .

۵.در راستای توانمند سازی اقتصادی جامعه محلی ؛ بهره مندی مردم ساکن در محدوده منطقه از مزیت استفاده از کالای مصرف در منطقه و افزایش گردشگر ؛ ورود کالای همراه مسافر صرفا جهت عرضه بصورت خرده فروشی خواهد بود و هر نوع تجمیع یا عمده فروشی کالا کاملا غیر قانونی بوده و اکیدا ممنوع می باشد.

سازمان منطقه آزاد ماکو جهت رفاه حال فعالین اقتصادی و تسریع در امور ؛ میز خدمت مدیریت توسعه تجارت را در بازارچه مرزی منطقه آزاد ماکو ویژه ثبت سفارش و ورود کالای مسافری ایجاد نموده است. این میز وظیفه پاسخ گویی و رفع مشکلات در خصوص امورات ثبت سفارش و ترخیص کالای مسافری را دارد .
ضمنا همکاران مستقر در گمرک سازمان ؛پایانه صادراتی و حوزه مدیریت بازرگانی سازمان نیز آماده پاسخ گویی به سوالات فعالین اقتصادی عزیز می باشند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین