پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

امکان ثبت سفارش 849 ردیف تعرفه جهت ورود کالا به مناطق آزاد

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو از امکان سفارش ۸۴۹ ردیف تعرفه جهت ورود کالا به مناطق آزاد کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ابراهیم جلیلی افزود : سازمان منطقه آزاد ماکو جهت رفاه حال فعالین اقتصادی و تسریع در امور ؛ میز خدمت مدیریت توسعه تجارت را در بازارچه مرزی منطقه آزاد ماکو ویژه راهنمایی ثبت سفارش و ورود کالای مسافری ایجاد نموده است. این میز وظیفه پاسخ گویی و رفع مشکلات در خصوص امورات ثبت سفارش و ترخیص کالای مسافری را دارد .

وی ادامه داد: ضمنا همکاران مستقر در گمرک سازمان ؛پایانه صادراتی و حوزه مدیریت بازرگانی سازمان نیز آماده پاسخ گویی به سوالات فعالین اقتصادی عزیز می باشند.

جلیلی با اشاره به اینکه بازاریان و فعالین اقتصادی منطقه بایستی در مرحله اول ثبت پرونده در قسمت نوع کالای وارداتی، گزینه *”همراه مسافر”* را انتخاب نمایند اظهارداشت: کالاهای گروه ۲ و ۳ بعنوان کالای مصرف در منطقه و کالاهای گروه ۴ بعنوان کالای همراه مسافر در سامانه ثبت سفارش ؛ثبت گردند.

این مسئول رعایت موارد ذیل از طرف واردکنندگان کالاهای مذکور را ضروری دانست و گفت : بعد از اخذ پروفرما یا پیش فاکتور نسبت به انجام ثبت سفارش برابر سهمیه ابلاغی اقدام گردد.با رعایت لیست کالاهای مجاز برای واردات کالای همراه مسافر و تعرفه هر کالا با ارزش سامانه Tscنسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایند .
*لیست کالاها و میزان سهمیه مجاز هر غرفه یا صنف قابل استعلام از میز خدمت ویژه ثبت سفارش می باشد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه ارائه پکینگ لیست (فهرست عدل بندی ) استاندارد هنگام تخلیه کالا توسط شرکت حمل و نقل و در بدو ورود کالا به گمرک الزامی است گفت:  کالای وارداتی با میزان و نوع ثبت سفارش باید هم خوانی داشته باشد و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت برابر ضوابط قانونی اقدام خواهد پذیرفت .

وی تصریح کرد: در راستای توانمند سازی اقتصادی جامعه محلی ؛ بهره مندی مردم ساکن در محدوده منطقه از مزیت استفاده از کالای مصرف در منطقه و افزایش گردشگر ؛ ورود کالای همراه مسافر صرفا جهت عرضه بصورت خرده فروشی خواهد بود و هر نوع تجمیع یا عمده فروشی کالا کاملا غیر قانونی بوده و اکیدا ممنوع می باشد.

جلیلی در پایان گفت: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده شاهد روزهای خوب و پر رونق در منطقه باشیم و با تسهیلات انجام گرفته کسب و کار جانی دوباره بگیرد.

849 قلم نهایی-مسافری 98 مناطق

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین