پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

سهمیه کالای همراه مسافر منطقه آزاد ماکو بیش از ۶ برابر سال گذشته است

.معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اعلام خبر فوق گفت: درکل سال۱۳۹۷ کمتر از ۴ میلیون دلار کالای همراه مسافر در منطقه مصرف شد

ابراهیم جلیلی در دیدار با بازاریان بازارچه مرزی ماکو افزود: سال گذشته محدودیت ها و ممنوعیت هایی وجود داشت که کالای همراه مسافری کمتری جذب شد و امسال بیش از ۶ برابر سهمیه اختصاص داده شده است.
این سهمیه به نسبتِ غرفه های تحت نظارت گمرک به مناطق توزیع میشود که در ماکو با توجه به تعداد اماکن تحت نظارت گمرک سهمیه خوبی است .
در صورتیکه فعالین اقتصادی ماکو تلاش نمایند بازار را فعال و پر رونق بکنند و بتوانند موجب حضور مسافرین از استان های همجوار و سایر نقاط کشور بشوند و سهمیه را جذب نمایند و به شرط رعایت مقررات با مذاکرات و توافقاتی که شده امکان افزایش این سهمیه وجود دارد و محدودیت خاصی در این زمینه برای ماکو وجود ندارد.
این کالاها فقط برای عرضه بصورت خرده فروشی جهت مصرف مردم شریف منطقه و مسافرین عزیز است و باید موجب رونق منطقه در بخش های دیگر از جمله خدمات بشود و سازمان منطقه آزاد ماکو تمام تلاش و همکاری خود را برای تحقق این امر بکار خواهد بست ولی با تخلفات احتمالی و عرضه بصورت تجاری با همکاری گمرک ج.ا.ا و دیگر سازمان ها و نهاد ها به شدت برخورد خواهد کرد.
امیدواریم که تجار و کسبه با انصاف و مردم شریف منطقه بااجرای برنامه های جذاب و تبلیغات و اخلاق مداری و فرهنگ خوب و بالایی که دارند ؛ میزبان خوبی برای مهمانان مان و مسافرین عزیز باشند تا کل کسبه منطقه در بخش های مختلف از این امتیاز بوجود آمده بهره مند گردند.
جلیلی همچنین افزود : برای شهرستان های پلدشت و شوط هم سهمیه ویژه ای اختصاص داده ایم که انشالله با هماهنگی ارگانها به برخی از اماکن محصور و قابل کنترل گمرکی این شهرستانها نیز کالای همراه مسافر اختصاص خواهد یافت.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین