پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اصلاح الگوی تغذیه در دستور کار مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو است

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه اصلاح الگوی تغذیه‌ای درست برای حفظ و ارتقاء سلامت جامعه نیاز است گفت: مطابق برنامه ریزی های انجام شده در راستای فرهنگسازی مرتبط با غذا و ایمنی،‌اصلاح الگوی تغذیه جامعه در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، دکتر اسلام یادگاری روز سه شنبه با اشاره به روز جهانی غذا و دارو (۲۴ مهر) افزود:  بحث غذا و تغذیه قابل چشم پوشی نیست و باید همه جانبه مورد توجه همه قرار گیرد.

وی با تاکید بر شعار سال ۲۰۱۹ سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد افزود: شعار امسال این سازمان «رفتار ما آینده را می سازد. رژیم غدایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی» است و در این خصوص برنامه های با محوریت ۷ اصل با عنوان اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت برنامه ریزی شده است.

دکتر یادگاری از جمله برنامه های مورد اجرا به مناسبت این روز را فرهنگسازی برای کاهش قند، نمک و چربی محصولات غذایی و آشامیدنی، نشانگرهای رنگی تغذیه ای در راستای ارتقای دانش مصرف کننده و ترویج نشان ایمنی و سلامت محصولات غذایی سلامت محور برشمرد و اظهار داشت: همچنین مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت در حوزه غذا را دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: برچسب اصالت کالا و سیستم رهگیری و ردیابی در حوزه غذا فعال شده و درخصوص اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی مصرف کننده در حوزه سلامت غذا انجام می شود.

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو از توجه جدی بازرسان سازمان به عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته در شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت خبر داد و گفت: کالای تاریخ مصرف گذشته سلامت جامعه را تهدید می‌کند و با متخلفین برخورد می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی خریداران به تاریخ تولید دقت نمی‌کنند، ممکن است این موضوع و توجه نداشتن به آن باعث مسمومیت و تهدید جدی بر سلامت افراد خانواده شود.

یادگاری ادامه داد: بازرسان مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز پیگیر این موارد هستند و توصیه می‌کنیم که به این موضوع بیشتر دقت کنند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین