پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

منصب قضاوت یکی از حساس ترین و خطیرترین مناصب از نظر اسلام است

امام جمعه ماکو گفت: منصب قضا، ظریف‌ترین، حساس‌ترین، مهم‌ترین و در عین حال یکی از خطیرترین مناصب اجتماعی از دیدگاه اسلام به شمار می‌رود.
به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه روئسای دادگستری ماکو  به اشاره به لزوم رعایت تقوای الهی قبال مردم و جامعه افزود: اسلام نه تنها به رعایت حقوق مردم و جامعه بلکه به رعایت حقوق حیوانات و بقعه نیز سفارش موکد دارد.
وی با اشاره به اینکه تمامی اعمال و تصمیم گیری ها در محضر باری تعالی مورد بازخواست قرار می گیرد ادامه داد:‌ دستگاه قضا برای احقاق حق و ایجاد عدالت و رفع اختلاف، حفظ جان و مال و آبروی مردم تلاش می کند و در صورت عملکرد مطلوب جایگاه ویژه ای در پیشگاه خداوند متعال دارند.
حجت الاسلام هاشمی سفارش کرد:‌ تمامی کسانیکه در مسند امور و اداره جامعه قرار دارند در قبال بندگان الهی مسئول هستند.
امام جمعه ماکو داوری کردن را مقوله ای بسیار مهم و ارزشمند دانست و اظهار داشت:‌ در قرآن به واگذاری امانت های الهی به اهل آن تاکید شده و به رعایت عدالت برای اجرای احکام الهی سفارش شده است.
وی خاطرنشان شد: به علت حساسيت و خطرناك بودن منصب قضا، قضات بايد در منصب قضا و دادرسي از هواي نفس پرهيز و هيچگاه از آن پيروي نكنند.
آئین تکریم و معارفه روئسای دادگستری ماکو با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ، دادستان انقلاب و عمومی استان،‌ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو،‌ امام جمعه،‌ فرماندار و مسئولین دستگاه قضا در سالن امام علی (ع) ماکو برگزار شد.
در این آئین نیازی دادستان سابق شهرستان شوط به عنوان رئیس جدید دادگستری ماکو انتصاب و از تلاش های تقی یعقوبی تقدیر شد.
پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین