پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مفهوم اجتماعی کردن سلامت باید نهادینه شود

مدیر اجتماعی،‌سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه مراقبت های بهداشت اولیه، زیربنای اصلی نظام مراقبت بهداشتی بشمار می آید گفت: مفهوم اجتماعی کردن سلامت در جامعه باید نهادینه شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو حسین ولیزاده روز شنبه در دومین جلسه خانه مشارکت و اولین جلسه پیامگزاران سلامت و سمن های مردم نهاد و خیرین افزود: اجتماعی کردن مراقبت های بهداشتی و سلامتی در جامعه، دستاوردهای با ارزشی از جمله کاهش هزینه های اقتصادی و اجتماعی در همه بخش ها را بهمراه دارد.

وی با اشاره به اینکه داشتن جسم و روحی سالم برای همه‌ی ما از اهمیتی بسیاری برخوردار است افزود: برخورداری از سلامت اجتماعی، از ضرورت‌های انکارناپذیر یک جامعه‌ی سالم است که باید زمینه‌های ارتقای آن فراهم شود.

ولیزاده اجتماعي كردن سلامت را به عنوان يك ضرورت در جامعه قلمداد کرد و اظهار داشت: يكي از مهمترين ماموريت هاي سازمان منطقه آزاد ماکو اجتماعی کردن سلامت است و عوامل و مولفه هاي فراواني در تامين سلامت دخالت دارند كه با همکاری دستگاه‌هاي اجرايي و مردم محقق می شود.

وي اظهارداشت: براي تحقق 100 درصدي سلامت در جامعه به همكاري و مشاركت همه آحاد جامعه بويژه فعالان اجتماعي نياز است.

 

* دستگاه سی تی اسکن ماکو خریداری و بزودی در بیمارستان فجر ماکو به بهره برداری می رسد

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو نیز در این نشست ضمن تکذیب انتقال دستگاه سی تی اسکن ماکو به شهرهای همجوار گفت: یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته با سفارش و ثبت بیمارستان فجر ماکو خریداری شده و به دلیل مسائل مربوط به تحریم ها و مشکلات جابجایی کلاهای وارداتی مسیر ورود این دستگاه تغییر کرده و در اوایل ماه میلادی تحویل بیمارستان فجر ماکو می شود.
دکتر صمدی از استقرار دومین پزشک اورتوپدی منطقه جهت خدمت به شهروندان منطقه خبرداد و افزود: مردم در سبك زندگي خود به مسايل ساده اي كه منجر به حفظ و ارتقاي سلامتي آنان نظير تحرك بدني، تغذيه مناسب، پرهيز از مصرف دخانيات ، فراگيري مهارت هاي زندگي و مصون ماندن از آسيب هاي اجتماعي مي شود توجه و اهتمام جدي ورزند و دراين زمينه به همكاري سازمان هاي مختلف مردمي، دوره هاي آموزشي و رسانه ها نياز است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین