پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

فرصت ها و چالش های پیش روی کسب و کارهای نوپا (استارت آپها) در رونق صادرات محصولات کشاورزی تشریح شد

توسط رئیس مرکز کارآفرینی وزارت جهاد کشاورزی در سومین همایش توسعه صادرات منطقه آزاد ماکو فرصت ها و چالش های پیش روی کسب و کارهای نوپا (استارت آپها) در رونق صادرات محصولات کشاورزی تشریح شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، در سومین همایش توسعه صادرات منطقه آزاد ماکو،‌ حمیدرضا مختاری مشاور وزیر و رئیس مرکز کارآفرینی وزارت جهاد کشاورزی با تشریح فرصت ها و چالش های پیش روی استارتاپها در رونق صادرات محصولات کشاورزی گفت:‌ اضافه تولید، ضایعات زیاد، مشکل در فروش، کیفیت پائین محصولات، عدم شناخت بازارهای هدف، عدم بسته بندی مناسب، بازاریابی و چالش فضای دیجیتالی از جمله مشکلات موجود در تولید محصولات کشاورزی هستند.

وی افزود:‌استارت ‌آپ‌ها نقش بی‌بدیلی در رشد و توسعه جوامع در دنیای کنونی ایفا می‌کنند. دورزدن تحریم ها، .خلق اندیشه، کارآفرینی، رشد کشاورزی، کسب وکارهای متنوع جدید، فناوری های نوآورانه و ظهور اقتصاد جدید مبتنی بر آن، نقطه عطفی در عرصه اقتصاد به شمار می رود که پنجره جدیدی برای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه باز کرده است تا اینگونه بتوانند بهره ‌مندی بیشتری از توسعه در حوزه اقتصاد دانش ‌بنیان بدست بیاورد.

مختاری با اشاره به اینکه‌ کشاورزی یکی از بخش‌های مهم اقتصاد هر کشوری از جمله ایران است ادامه داد: کشاورزی در کنار تامین بخش مهمی از مایحتاج زندگی مردم، هزاران شغل را نیز به خود وابسته کرده است و امرار و معاش بسیاری از مردم از طریق آن می گذرد. البته کشاورزی در سال‌های گذشته دست‌خوش تغییرات بسیاری شده است که از آن جمله می‌توان به استفاده از تکنولوژی‌های نوین و همچنین فعال شدن استارت‌آپ‌ها در این حوزه اشاره کرد.

وی با اذعان براینکه استفاده از استارت‌آپ‌ها به رونق کشاورزی و خدمات مرتبط با آن منجر شده است گفت: شبکه سازی و دسترسی به زنجیره ها توسط استارتاپ ها در راستای توسعه کسب و کار می تواند موثر واقع شود و خوشبختانه امروزه تعداد استارت‌آپ در حوزه کشاورزی فعالیت خود را با جدیت شروع کرده‌اند.

مختاری خاطر نشان کرد :  در وزارت کشاورزی ۸۷ هزار نفر تحت آموزش و توانمندسازی فعالین حوزه کشاورزی با استفاده از استارتاپ ها و شتابدهنده ها قرار گرفته اند.

مختاری بسته بندی نوآورانه محصولات کشاورزی را در صادرات بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: منطقه آزاد بهترین موقعیت برای تولید،‌ بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی است و باید از این فرصت ایجاد شده بهره برداری کرد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین