پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ماکو، رتبه اول اشتغالزایی کمیته امداد در آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به کسب رتبه اول ایجاد اشتغال برای مددجویان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو گفت: ۷ هزار ۵۰۰ خانوار با ۱۶ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد در منطقه آزاد ماکو قرار دارند و سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد ریال کمک هزینه معیشتی و مستمری به آنان پرداخت می شود.

عزیز سهندی با اشاره به اینکه درآذربایجان غربی تعداد مددجویان از۱۲۰ هزار نفر در سال گذشته به ۱۷۴ هزار نفر افزایش یافته است افزود: ۲هزار و۴۰۰ میلیارد ریال در سال به مددجویان کمیته امداد استان پرداخت می شود که ۶۰ درصد مددجویان کمیته امداد بانوان بی سرپرست و نیازمند هستند .

وی ۵هزار و ۴۰۰ خانوار را در استان آذربایجان غربی نیازمند به مسکن دانست و تصریح کرد: خوشبختانه تسهیلات ۵۰ میلیون الی ۵۰۰ میلیون ریالی بصورت قرض الحسنه به مددجوان واجد شرایط اعطا می شود .

سهندی ایجاد اشتغال و توانمندسازی را مهمترین هدف کمیته امداد برشمرد و افزود: طرح های پنل خورشیدی برای مددجویان و ایجاد کارگاه های تولیدی محلی در کمیته امداد ارائه می شود و خوشبختانه در این زمینه کمیته امداد استان عملکرد خوبی داشته است.

وی از اعطای تسهیلات برای بنگاه های اقتصادی که برای بیش از ۲۰ نفر مددجو ایجاد اشتغال کنند خبر داد و اضافه کرد: با موافقت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در زمان مناسب نمایشگاه توانمندی های کمیته امداد امام خمینی(ره) در محل نمایشگاه منطقه آزاد ماکو برگزار خواهد شد تا ضمن معرفی فرصت های شغلی ایجاد شده برای مددجویان نسبت به بازاریابی محصولات این عزیزان نیز اقدام شود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی از احداث ۴۷ مسکن توسط سازمان منطقه آزاد ماکو در سال های گذشته برای مددجویان خبرداد و افزود: طرح هایی نیز برای ادامه همکاری با سازمان منطقه آزاد در حال تهیه است که امیدواریم با ادامه همکاری های دوجانبه بخش بزرگی از مشکلات محرومین منطقه را رفع نماییم.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین