پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

راه اندازی فاز جدید سامانه ثبتی در سازمان منطقه آزاد ماکو

مدیر ثبت شرکت های سازمان منطقه آزاد ماکو از راه اندازی فاز جدید سامانه ثبتی (ثبت تغییرات اشخاص حقوقی) در این سازمان خبر داد.  

محمدعلی فلاح در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت: سامانه ثبت شرکت های مناطق آزاد کشور با هماهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در چندین فاز راه اندازی و عملیاتی می شود.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول ثبت شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود و موسسات غیرتجاری و در فاز دوم ثبت تغییرات و تصمیمات اشخاص حقوقی و در فاز سوم و چهارم ثبت پلمب و ثبت شعبات و نمایندگی ها عملیاتی خواهد شد افزود:  فاز اول که همان ثبت تاسیس است راه اندازی شده و فاز دوم مرحله آزمایشی را سپری می نماید وراه اندازی هر یک از فازهای بعدی نیز اطلاع رسانی خواهد شد  .

این مقام مسئول افزود: با هدف رفاه حال همشهریان و با آموزش تمامی دفاتر خدمات قضائی شهرستان های ماکو و شوط و پلدشت ترتیبی اتخاذ کرده ایم تا هر فرد در شهر محل اقامت خود بتواند امور اولیه ثبتی خود را تا حد امکان از راه دور انجام دهد و صرفاً یک بار برای انجام امور لازمه (امضاء دفاتر ثبتی و دریافت آگهی ثبتی و دفاتر و پرداخت هزینه انتشار آگهی در روزنامه رسمی) در اداره ثبت حاضر شود .

فلاح در خصوص فرآیندهای جدیدی ثبتی نیز گفت:‌ با توجه به راه اندازی سامانه ثبتی فرآیندها دستخوش تغییرات اساسی گردیده است که عبارتست از: ارائه مشاوره و راهنمایی متقاضی جهت ورود به سامانه  cr.freezones.irثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری، دریافت اطلاعات و ارسال نامهای پیشنهادی متقاضی به اداره کل ثبت شرکتها (از طریق سایت مربوطه).

وی ادامه داد: در صورت عدم تائید نام ، با ارسال پیامک ، متقاضی در جریان امر قرار می گیرد تا نامهای جدید را از طریق سامانه ارسال نماید . همچنین در صورت تعیین نام، متقاضی با ورود به سامانه، اطلاعات مربوط به موضوع ، اشخاص ، سرمایه ، حق الثبت و درصد مشارکت ها را تکمیل نموده و جهت تائید به اداره ثبت شرکت ها ارسال می نماید.

مدیرثبت شرکت های سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه تشریح فرایندهای جدید ثبتی اظهار داشت:  اداره ثبت شرکت ها موضوع فعالیت را بررسی (و عنداللزوم با اصلاح آن) و سپس تطبیق حق الثبت واصله با تعرفه مصوب، شناسه ملی را دریافت و تائیدیه تکمیل فرآیند را از طریق سامانه به اطلاع متقاضی می رساند.

وی در خصوص مرحله ششم نیز گفت:‌در این مرحله امکان چاپ فرمها و اساسنامه برای متقاضی فراهم می شود تا پس ازچاپ صورتجلسات و امضاء آن توسط اعضاء مجمع عمومی موسس و هیئت مدیره و بازرسان به ضمیمه کپی شناسنامه و کارت ملی (برابر با اصل) آنها و تائیدیه کدپستی محل به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهد.

فلاح باتشریح بند ۷ فرایند جدید ثبتی نیز اظهار داشت: اداره ثبت شرکت ها به محض دریافت مدارک، مراتب را در دفاتر جاری ثبت نموده و پس از دریافت امضاء نماینده،آگهی تاسیس شرکت را (با هزینه متقاضی) به روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران ارسال می نماید 8- یک نسخه از مدارک همراه با دفاتر کل و روزنامه ممهور به مهر اداره ثبت شرکت ها به متقاضی تحویل و فرآیند ثبتی خاتمه می یابد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین