پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

آیین نامه اجرایی دریافت عوارض در مناطق آزاد تجاری – صنعتی اصلاح شد

هیئت­ وزیران با اصلاح آیین­ نامه اجرایی اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری – صنعتی ایران، سازمان­‌های مناطق آزاد تجاری – صنعتی را مکلف نمود تا در اجرای این آیین ­نامه از شروع فعالیت­های بدون مجوز و یا ادامه فعالیت­هایی که نسبت به تمدید مجوز از سازمان منطقه اقدام ننمایند جلوگیری به عمل آورند.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» بر اساس تصمیم دولت در جلسه ۸ دی ۱۳۹۸ هماده (۵) الحاقی به آیین نامه اجرایی اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران و تبصره آن موضوع تصویب نامه شماره ۶۷۱۶۷/ ۵۳۲۲۳ مورخ ۴ شهریور ۱۳۹۵ اصلاح شد.

مجوزهایی که در مهلت مقرر هیچگونه فعالیتی در ارتباط با آن­ها صورت نگرفته باشد، ابطال می­ شود.

هم‌چنین، مجوزهایی که فعالیت موضوع آن­ها در حال انجام بوده ولی در مهلت قانونی مقرر در مجوز تمدید نشده است با تصویب هئیت مدیره مطابق دستورالعمل اجرایی أخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری – صنعتی در سال اول تأخیر با أخذ عوارض مربوط به آن سال (سال تمدید) به اضافه ده درصد تمدید می­ شود.

در تمدید برای سنوات بیش از یکسال تأخیر به ازای هر سال اضافه به صورت پلکانی ده درصد به عوارض مصوب سال تمدید اولیه اضافه می ­گردد. تمدید با تأخیر مجوز برای دفعات بعد صرفاً تا دو مرتبه دیگر و برای تأخیرهای کمتر از سه سال صورت خواهد گرفت و از فعالیت واحدهایی که شرایط تعیین شده را رعایت ننموده­ اند جلوگیری خواهد شد.

دانلود متن آیین نامه 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین